به گزارش ایرنا از تارنمای اینترنتی "آی ۲۴ نیوز" رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب در سخنانی با حمله به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی وی را به زیر پاگذاشتن وعده‌هایش متهم کرد.

وی افزود: نتانیاهو وعده داد که بودجه را در ماه آگوست (مرداد/شهریور) تصویب کند، اما به وعده‌هاش عمل نکرد.

گانتس افزود: نخست وزیر بار دیگر قول داد که بودجه را در ماه دسامبر (آذر/ دی) تصویب می‌کند، اما بازم به آن عمل نمی‌کند، در این شرایط آیا کسی هست که به وعده‌های دیگر وی باور داشته باشد؟

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که ریاست ائتلاف حزب "آبی و سفید" را نیز برعهده دارد، اعلام کرد که فردا حزب تحت رهبری‌اش به طرح انحلال کنست رای موافق خواهد داد.

وی از نتانیاهو خواست هرچه سریع‌تر بودجه دولت را تصویب کند و مانع از انحلال دولت ائتلافی شود.

گانتس البته نتانیاهو را متهم کرد که وی با جلوگیری از تصویب بودجه، به دنبال انحلال پارلمان و انتخابات زودهنگام است.

"میکی لیوی" عضو کنست رژیم صهیونیستی نیز در این ارتباط افزود: موافقت با انحلال کنست، بیانگر این موضوع است که دولت اسرائیل بدترین شرایط را تجربه می‌کند و سخت بتوان مانع از توقف این شرایط شد.

در صورت انحلال کنست، چهارمین انتخابات کنست در سرزمین‌های اشغالی و آن هم در کمتر از ۲ سال برگزار خواهد شد که یک ناکامی بزرگ برای رژیم جعلی اسرائیل است.

سخنان گانتس پس از آن مطرح شد که نتانیاهو ساعاتی پیش در سخنانی از گانتس خواست که به انحلال کنست رأی مثبت ندهد و مانع برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل شود.

این درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی درحالی بیان می‌شود که برخی منابع پیش از این از حزب لیکود که رهبری آن را نتانیاهو برعهده دارد، اعلام کردند که نخست وزیر خود به دنبال این است که انتخابات زودهنگام برگزار شود.

اختلاف اصلی حزب آبی و سفید و لیکود به عنوان احزابی که بیشترین شمار نمایندگان در کابینه ائتلافی را دارند، تصویب بودجه است، حزب تحت رهبری نتانیاهو بر این باور است که بودجه باید یکسال تصویب شود، اما حزب تحت رهبری گانتس بر این باور است که لایحه بودجه می بایست ۲ ساله و مطابق با توافق کابینه انجام گیرد.