باقری: کشورهای عضو FATF درباره ترور شهید فخری زاده سکوت کردند/حامیان داخلی CFT درس بگیرند


باقری: کشورهای عضو  FATF  درباره ترور شهید فخری زاده سکوت کردند/حامیان داخلی  CFT  درس بگیرند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه گفت: کشورهای غربی عضو اف ای تی اف از جمله استرالیا، اتریش، کانادا، فنلاند، فرانسه، آلمان، سوییس، ایتالیا، ژاپن، هلند، سوئد، نروژ، پرتقال، اسپانیا، انگلستان و آمریکا رابر بدیهی‌­ترین مصداق نقض حقوق بشر سکوت کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری کنی، دبیرستاد حقوق بشرجمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با برنامه"جهان سیاست" رادیو ایران، درباره ابعاد ترور شهید فخری‌زاده، گفت: حادثه‌­ای که روز جمعه در اطراف تهران به وقوع پیوست، دربرگیرنده یک واقعیت و چند روایت است. واقعیت شهادت یک شهروند ایرانی است که هیچ‌کس در آن تردید نمی‌کند، اما اختلاف در روایت از این واقعه است. غربی‌­ها این جنایت را به ­عنوان ترور شناسایی نکرده و به همین جهت هم آن را محکوم نکردند. در حالی که شهادت حاج محس فخری‌­زاده به­ خاطر تصادف و یا درگیری ناشی از اختلاف شخصی نبوده ­است، بلکه بارها در سطح نخست­‌وزیر رژیم صهیونیستی این شخصیت دفاعی و هسته‌­ای ایران تهدید شده بود.

دبیر ستاد حقوق بشر درباره علت عدم اذعان غربی­‌ها به تروریستی بودن این جنایت، اظهار داشت: دلیل تفاوت نگاه غربی‌ها با ما در این مورد و سایر موارد این است که ما با معیارهای حقوقی این جنایت را شناسایی و لذا آن را اقدام تروریستی قلمداد می­‌کنیم، ولی غربی‌­ها با عینک سیاسی به این واقعیت نگریسته و لذا آن را در دایره تروریسم قرار نمی‌دهند.

باقری افزود: چون کارکرد حزب‌­الله لبنان، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن برخلاف منافع و سیاست‌­های غربی‌­ها است، با وجودی که علم دارند که این جریان­‌ها حقیقی‌­ترین مدافعان حقوق ملت­‌های منطقه هستند، آنها را در فهرست گروه­‌های تروریستی قرار می‌­دهند و در مقابل چون منافقین با همه کشتارها و جنایت‌­ها تأمین‌­کننده منافع نامشروع آنها هستند، از فهرست گروه‌­های تروریستی خارج و حتی به آنها امکانات داده و تسهیلات مختلف در اختیار آنها قرار می‌­دهند.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به سیطره قدرت­‌های غربی بر رسانه‌­های اصلی دنیا، تصریح کرد: غربی­‌ها همواره تلاش می­‌کنند تا روایت تأمین‌­کننده منافع خود را به ذهن افکار عمومی القا کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به واکنش ضعیف یکی دو کشور اروپایی نسبت به جنایت ترور شهید فخری‌­زاده اظهار داشت: بلژیک و آلمان که در این زمینه اعلام موضع کردند، بدون اشاره به تروریستی بودن این جنایت، از دو طرف خواستند که خویشتن­داری نشان دهند و عملاً با این اقدام، به­ جای مقابله با تروریست‌­های جلاد، علیه قربانی تروریسم موضع‌­گیری نمودند.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به بحث‌­های سیاسی و رسانه‌­ای چند سال گذشته درباره الزامات "اف ای تی اف" و فضاسازی برای تحمیل پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (سی اف تی)، گفت: حامیان داخلی پیوستن ایران به "سی اف تی" باید به این پرسش پاسخ دهند که چگونه عدم موضع­گیری کشورهای غربی عضو "اف ای تی اف" درباره ترور شهید فخری­‌زاده و مهم‌­تر از آن عدم شناسایی این جنایت به­ عنوان یک اقدام تروریستی از سوی آنها را توجیه می‌­کنند؟

باقری کنی با اشاره به این که کشورهای غربی عضو "اف ای تی اف" از جمله استرالیا، اتریش، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، سوییس، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، هلند، سوئد، نروژ، پرتقال، اسپانیا، انگلستان و آمریکا که چندی قبل در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه نقض حقوق بشر در ایران رأی دادند، اکنون در برابر بدیهی‌­ترین مصداق نقض حقوق بشر سکوت اختیار می­‌کنند، یادآور شد: تجربه ناشی از برخورد کاملاً سیاسی اعضای "اف ای تی اف" با جنایت ترور شهید فخری­‌زاده باید حامیان داخلی پیوستن ایران به سی اف تی نسبت به عمق دشمنی این دولت‌­ها با ملت ایران آگاه کرده و آنها را متوجه پیچیدگی‌­های سیاسی و پیامدهای امنیتی الحاق به این­گونه کنوانسیون‌­ها کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت