ثبت بیش از 161 هزار ازدواج در سه ماه تابستان گذشته


ثبت بیش از 161 هزار ازدواج در سه ماه تابستان گذشته

آمار‌های منتشر شده از سوی ثبت احوال نشان می‌دهد که در سه ماه تابستان سال جاری 161 هزار و 556 ازدواج در کشور ثبت شده است.

ثبت بیش از 161 هزار ازدواج در سه ماه تابستان گذشته

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در سه ماه تیر، مرداد و شهریور ۱۶۱ هزار و ۵۵۶ ازدواج در کل کشور و ۴۸ هزار و ۱۲۲ طلاق ثبت شده است، همچنین در سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد ۱۲۷ هزار و ۳۱۸ ازدواج و ۳۴ هزار و ۶۵۹ طلاق ثبت شده است.

این آمار‌های نشان می‌دهد که میزان ازدواج تابستان سال جاری نسبت به بهار سال جاری افزایش پیدا کرده است همچنین میزان طلاق در تابستان بیشتر از بهار گذشته بوده است.

همچنین ازسالنامه ثبت احوال در سال ۹۷ می‌توان به این نتیجه رسید که در ۱۲ درصد ازدواج‌های ضبط شده در سال ۹۷ مرد و زن هم سن بودند و در ۱۱ درصد موارد نیز زن بزرگتر از مرد بوده است.

طبق بررسی آمار‌ها اختلاف سن بیشتر از ۲۰ سال زن با مرد به عنوان اختلاف نامتعارف قلمداد شده است؛ همچنین در ۱۱ درصد طلاق‌های ثبت شده در سال ۹۷ مرد و زن هم سن بودند و در ۱۱ درصد موارد نیز زن بزرگتر از مرد بوده است. در سال گذشته تعداد ۲۰۶ زن ۱۳ ساله و کمتر و ۵ مورد مرد کمتر از ۱۵ سال، طلاق را تجربه کردند.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار از طلاق و ازدواج در ۵ سال اخیر کدام استان‌ها دارای بالاترین و پایین‌ترین سن ازدواج هستند؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک