ترور دانشمند ایرانی همچنان موضوع رسانه های جهان


ترور دانشمند ایرانی همچنان موضوع رسانه های جهان

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که رسانه‌های جهان در روزهای اخیر مورد توجه قرار داده اند، ترور شهید محسن فخری‌زاده است. برخی از رسانه ها با نگاهی تحلیلی به این حادثه ترویستی، تاثیر آن را بر روابط بین الملل کشورها، مورد بررسی قرار داده اند.

ایسنا: آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. از مهمترین اخباری که او امروز به آنها پرداخته، وضعیت سیاسی کشورهای جهان است.

روایت آلبرت کوچویی از اخبار مهم رسانه‌های جهان در روز سه‌شنبه (۱۱ آذر ماه) به شرح زیر است:

_ نشریه «اکونومیست»، نشریه انگلیسی نوشته است: ترور دانشمند ایرانی، برنامه‌های جو بایدن برای خاورمیانه را با دشواری مواجه می‌کند.

_ «گاردین»، روزنامه دیگر انگلیسی نوشته است: آیا ایران، پس از ترور دانشمند ایرانی، درصدد تلافی خواهد بود؟

_ «فایننشال تایمز» نوشته است: جو بایدن می‌گوید که آمریکا باز می‌گردد، اما منتقدان می‌گویند آیا مردان تازه رئیس‌جمهوری، اشتباهات کهنه را تکرار خواهند کرد؟ می‌گویند جو بایدن آمریکا را به همکاری جهانی خواهد کشاند.

_ «لوفیگارو» در گزارشی با عنوان «طلای آبی» نوشته است: کشتی کاوشگر ترکیه‌ای «اوروج» در میانه تنش بسیار میان ترکیه و یونان به بندر ترکیه‌ای بازگشت. بازگشتی برای فرونشاندن تنش پر صدایی که در مدیترانه به پا شد. کشتی اکتشافی ترکیه‌ای در دریای مدیترانه شرقی درجست‌وجوی کشف منابع گاز و نفت بود که سبب خشم یونان به اتهام تجاوز به دریای آن شد. ترکیه اعلام کرد برنامه اکتشافی کشتی یاد شده در دریای مدیترانه، پایان گرفته است. این کشف و جست‌وجو سبب اعمال تحریم‌های تازه علیه ترکیه شد. ترکیه با یافتن منابع زیردریایی، اعلام کرده بود که در منطقه خود در مدیترانه به طلای آبی دست یافته است. این آب‌های مورد ادعای آتن و تیکوزیا است. عملیات اکتشاف از سوی ترکیه با اسکورت ناوهای جنگی همراه بود.

_ نشریه «لوموند»، روزنامه فرانسوی نیز نوشته است: فرانسه پذیرفت که پلیس این کشور، بسیار پرخشونت است. پلیس فرانسه می‌کوشد تا خشونت‌هایش را در تبعیض نژادی به ویژه پنهان کند. حوادث تازه رخ داده در فرانسه، زنگ خطر اعمال خشونت از سوی پلیس آن کشور را به صدا درآورده است. معترضان با چاپ عکس‌هایی از اعمال خشونت‌آمیز از سوی افسران پلیس می‌کوشند تا تصویری واقعی از خشونت‌های پلیس را نشان بدهند. حادثه‌های رخ داده در فرانسه، نشانگر این اعمال خشونت‌آمیز است. پاکسازی پر خشونت یک اردوگاه از افغان‌های پناهجو در میدان جمهوری در پاریس از جمله حرکت‌های بی‌رحمانه پلیس فرانسه است.

_ «فایننشال تایمز»، روزنامه انگلیسی نوشته است: آخرین نتایج پژوهش در مورد واکسن مادرنا از ثمربخشی ۹۴ درصدی واکسن می‌گوید. موسسه مادرنا اکنون درصدد تایید واکسن آن در سراسر جهان است. مادرنا در پی تایید آمریکا و اروپا است. به این ترتیب واکسن‌های کرونای مادرنا در آستانه ورود به بازار جهانی است.

مادرنا می‌گوید همه آنان که مورد تزریق واکسن قرار گرفتند عوارضی از خود نشان ندادند. ۱۷ روز دیگر سازمان غذا و دارو در آمریکا نشست خواهد داشت. مادرنا امیدوار است این نشست مجوز ورود واکسن مادرنا را تایید کند.

* از حاشیه خبرها:

دیپ مایند گوگل، برنامه‌ای هوشمند را طراحی کرده است که به کمک آن، یک ماشین هوشمند مثل یک انسان می‌تواند بیاموزد و آموزه‌هایش را به خاطر بسپارد. ماشین هوشمند با استفاده از اطلاعات و دانش پیشین خود، می‌تواند مسائل تازه را حل کند. دیپ مایند، با روبات و ماشین هوشمند مثل یک انسان تازه‌ها را می‌آموزد و مثل یک انسان با به خاطر سپردن مهارت‌های پیشین به حل مسائل تازه و دیده نشده یا تجربه نکرده می‌پردازد.

انسان و حیوان در برخورد با مسائل تازه بدون تکیه بر شناخت گذشته، می‌آموزد، اما روبات هوشمند با تکیه بر آموزه‌های گذشته‌اش، با مسائل تازه برخورد می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...