خانواده رهبر کره شمالی واکسن کرونای چینی زدند؟


خانواده رهبر کره شمالی واکسن کرونای چینی زدند؟

وزارت خارجه چین گزارشات منتشر شده درباره دریافت واکسن چینی کرونا از سوی رئیس کره شمالی را رد کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از کیودو، هری کازیانیس، کارشناس مسائل کره شمالی در مرکز نشنال اینترست در مقاله ای مدعی شده که کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی و خانواده اش، به همراه مشاوران او در دو الی سه هفته اخیر واکسن چینی کرونا را دریافت کرده اند.

هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در کنفرانس خبری خود به خبرنگاران گفت: نمی دانم این خبر از کجا نشات گرفته است. من چیزی درمورد آن نشنیده ام.

هوا در ادامه گفت: من راهی برای تایید این موضوع خاص ندارم.

این خبر درحالی منتشر شده که چین اعلام کرده درصورت موفقیت در تولید واکسن کرونا، آن را در اختیار کشورهای دیگر قرار خواهد داد و حتی احتمال تحویل این واکسن به پیونگ یانگ در آینده را نیز رد نکرده است.

باتوجه به اینکه چین نزدیکترین متحد سیاسی و اقتصادی کره شمالی به شمار می رود، گزارشاتی مبنی بر ارائه کمکهای پزشکی و دارویی از سوی پکن به کره شمالی پس از شیوع ویروس کرونا منتشر شده است.

به نظر می رسد هدف از انتشار این خبر تحت فشار قرار دادن کره شمالی بوده باشد که پس از شیوع ویروس کرونا اعلام کرده بود موردی از ابتلا به این ویروس در این کشور مشاهده نشده و با بستن مرزهای خود به سمت مسافران خارجی به شیوه خود سعی در مبارزه با این ویروس را داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل