کاوشگر چینی با موفقیت روی سطح ماه نشست


کاوشگر چینی با موفقیت روی سطح ماه نشست

مقامات چینی از فرود موفقیت آمیز کاوشگر چانگ‌ای 5 روی سطح ماه خبر دادند.

کاوشگر چینی با موفقیت روی سطح ماه نشست

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات چینی خبر دادند که فرود کاوشگر چانگ‌ای ۵ موفق آمیز بوده است. این کاوشگر با ظرفیت جمع آوری و نمونه گیری ۴.۴ پوند سنگ و صخره از سطح ماه قرار است این نمونه‌ها را به زمین بیاورد.

کاوشگر چانگ‌ای ۵ در تاریخ ۲۴ نوامبر، سه شنبه هفته گذشته به سمت ماه پرتاب شد و طبق گزارش‌ها در منطقه‌ای که از قبل برنامه ریزی شده بود فرود آمده است. این کاوشگر باید در یک روز قمری یعنی به اندازه ۱۴ روز در زمین ماه را به مقصد زمین ترک کند، زیرا نمی‌تواند یخبندان و سرمای شدید شب در ماه را تحمل کند.

اگر این ماموریت موفقیت آمیز باشد، اولین بار است که نمونه‌های سطح ماه از زمان بازگشت آخرین مأموریت ناسا به نام آپولو در سال ۱۹۷۲ به زمین بازگردانده می‌شوند. این سفر به عنوان بلند پروازانه‌ترین ماموریت چین در ماه در نظر گرفته می‌شود و به محققان کمک بسیاری در درک، سن و منابع آن و به طور کلی منظومه شمسی می‌کند.

پس از جمع آوری سنگ و صخره‌ها با کمک بازوهای مکانیکی این کاوشگر، نمونه‌ها درون یک کپسول قرار گرفته و به سمت زمین پرتاب می‌شوند و محاسبه شده است که در اواخر ماه جاری در منطقه مغولستان داخلی چین فرود می‌آیند.

تحقق این امر، چین را به سومین کشوری تبدیل می‌کند که پس از آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی نمونه‌های قمری را بازیابی کرده است.

بیشتربخوانید

چین نمونه سنگ‌های ماه را جمع آوری می‌کند

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط