فرماندار آستارا وضعیت شهرستان را از نظر کرونا قرمز اعلام کرد


فرماندار آستارا وضعیت شهرستان را از نظر کرونا قرمز اعلام کرد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: این شهرستان با افزایش مبتلایان به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های لازم، برای کاهش شیوع بیماری همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر غروب سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا اظهار کرد: از فردا ۱۲ آذر مدارس، بازار ساحلی و تمام اماکن تجاری سرپوشیده تعطیل می ‌شوند و کارکنان ادارات و نهادهای دولتی نیز طبق مصوبات ابلاغی، در محل خدمت حضور یابند.

وی بیان کرد: ورود خودرو غیر بومی به آستارا با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان، ممنوع است و خودروهای پلاک بومی نیز از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد حق تردد در شهر را نخواهند داشت و شهروندان در شناسایی، قرنطینه و درمان بیماران با نیروهای بسیج همکاری کنند.

فرماندار آستارا افزود: در بازدیدهای صورت گرفته از حمل و نقل درون شهری و برون شهری شاهد رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی از سوی برخی افراد بودیم و افزایش خودسرانه کرایه ها نیز از تخلفات این صنف است.

صابر گفت: نظارت جدی بر رانندگان خودروهای عمومی، کافی شاپ ها، آرایشگاه های زنانه و مدارس باید مورد توجه قرار گیرد و برگزاری کلاس های خصوصی در منازل شخصی معلمان ممنوع است.

وی افزود: همکاری نکردن برخی دستگاه های اجرایی در غربالگری بیماران، موسوم به طرح شهید سلیمانی قابل پذیرش نیست و با دستگاه های مورد نظر برخورد حقوقی و قانونی خواهد شد.

امام جمعه آستارا هم بیان کرد: کافی نبودن نظارت ها بر بازار و واحدهای صنفی، باعث افزایش بیماران کرونا شده و رسانه ها رعایت دستورالعمل های بهداشتی را فرهنگ سازی کنند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: باید با اتحادیه های صنفی متخلف برخورد شود و هیچ عذر و توجیهی قابل قبول نیست و رانندگان کامیون های خارجی، بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی در معابر آستارا تردد نکنند.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت استفاده از امکانات بیمارستان آستارا به بیماران بومی، بیماران شهرهای مجاور به جای مراجعه به آستارا باید از خدمات درمانی شهرهای خود بهره مند شوند.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی