سه منبع مهم تسهیلات در لرستان جذب نشده است


سه منبع مهم تسهیلات در لرستان جذب نشده است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: سه منبع مهم تسهیلات اشتغال روستایی، سیل و نهادهای حمایتی در استان به طور کامل جذب نشده است.

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شامگاه سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بیان کرد: سه منبع مهم تسهیلات در استان وجود دارد که به طور کامل جذب نشده اند و این جلسه با دستور کار بررسی راهکارهای جذب این منابع برگزار شد.

وی اظهار داشت: منبع اشتغال روستاییان که قریب به ۹۰ درصد از اعتبارات آن جذب استان شده و مبلغی در حدود ۳۶ میلیارد تومان از آن باقی مانده که طبق بررسی های انجام شده تا پایان آذر ماه جذب استان خواهد شد.

وی اعتبارات مستقل برای سیل را دیگر منبع مهم تسهیلات در استان یاد کرد و افزود: اعتبارات حوزه سیل استان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که ۶۸ میلیارد باقیمانده از تخصیص آن، با پیگیری های صورت گرفته تا پنج شنبه هفته آینده جذب استان می شود.

استاندار لرستان بیان کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱۳۶ میلیارد تومان برای نهادهای حمایتی استان مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص داده شد که ۱۲ میلیارد تومان باقی مانده از این مبلغ، به صورت اعتبار شناور در اختیار دستگاه هایی که توان جذب آن را دارند، قرار گرفت.

خادمی با اشاره به طرح پیشنهادی بنیاد مسکن استان برای اجرا در منطقه زز و ماهرو شهرستان الیگودرز، گفت: زز و ماهرو یکی از محروم ترین نقاط استان لرستان است که این طرح به صورت دقیق و کارشناسی شده، بر مبنای استعدادها و مزیت های آن طراحی شده است.

وی با بیان اینکه طرح مورد نظر، پروژه های عمرانی و اقتصادی پیش بینی شده در منطقه را با برنامه ریزی اجرایی خواهد نمود، تصریح کرد: به دنبال تلفیق و هماهنگ کردن برنامه های بنیاد مسکن، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفین هستیم تا یک اقدام ارزشمند در زز و ماهرو انجام شود و با بهره گیری از توان و امکانات منطقه، در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و اجرای موثر پروژه های عمرانی اقدام کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد