نجف‌آبادی‌ها همکاری خوبی با ستاد کرونا دارند


نجف‌آبادی‌ها همکاری خوبی با ستاد کرونا دارند

اصفهان- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه نجف‌آباد گفت: همکاری مردم و بازاریان این شهرستان در اجرای روند تعطیلی واحدهای صنفی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها بسیار مناسب است.

مجتبی راعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به همراهی بالای مردم، بازاریان، رسانه‌ها و فعالان حوزه اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: بدلیل مسوولیت‌پذیر نبودن عده‌ای و و مهاجرپذیر بودن این شهرستان و ورود افراد مختلف از مناطق دیگر برای خرید از بازار نجف‌آباد، آمار مبتلابه بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان افزایش داشت که ستاد مقابله با کرونا را مجبور به اجرای محدودیت‌هایی برایی کنترل این ویروس کرد.

وی ادامه داد: مردم فهیم و بافرهنگ نجفآباد با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مقابله باکووید ۱۹ شهرستان و توجه جدی به سلامت خود و خانواده‌هایشان، ما را در کمک به افراد گرفتار ویروس کرونا، یاری می‌کنند.

به گفته راعی، با افزایش مبتلا به بیماری کووید ۱۹ و سخت شدن شرایط در منطقه مجبور شدیم در راستای حفظ امنیت و سلامت مردم و جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری و بر اساس مجوز ستاد ملی کرونا و استان محدویت‌هایی را از روز شنبه یکم آذر با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان بطور جدی شروع کنیم.

فرماندار نجف‌آباد با تاکید بر فعالیت‌های جدی کمیته‌های ستاد کرونا شهرستان و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها ی صادره افزود: مهمترین عاملی که می‌تواند از گسترش این ویروس در جامعه جلوگیری کند، آگاهی‌بخشی توسط اصحاب رسانه و اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف جامعه و پرهیز از تردد و حضور غیرضروری در اجتماع‌های مختلف است.

وی با اشاره به وجود برخی نظریه‌ها در باره تداوم شرایط کرونایی در سال‌های آینده، از اهمیت توسعه خرید و فروش‌های اینترنتی سخن گفت و افزود: نظارت و کنترل بر نصب و استفاده از شیرهای پدالی، استفاده از کارت خوان و حذف پول نقد و بررسی علائم بیماری کرونا در پرسنل مجموعه‌ها و مراکز خرید و فروش اماکن عمومی و دیگر مراکز، بطور جدی در بازرسی ماموران ستاد کرونا شهرستان مورد توجه قرار گرفته است.

راعی از فعالیت‌ اکیپ‌های ایست و کنترل در مبادی ورودی شهرها و اکیپ‌های نظارتی و آغاز فعالیت چهارمین مرکز منتخب شهرستان ویژه مادران باردار و بیماران زمینه‌ای و فعالیت پایگاه‌های حافظان سلامت نیز بعنوان دیگر اقدامات این شهرستان در راستای کنترل بیماری کووید ۱۹ یاد کرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۹۶۲ هزار نفر در کشور بطور قطع به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از بین آنها ۴۸ هزار نفر فوت کردند.

شهرستان نجف آباد با ۲۸۵ کیلومتر مربع وسعت و ۳۳۰ هزار نفر جمعیت در۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟