افزایش 6 درصدی حجم آب مخزن سد یامچی به دنبال بارش های اخیر


افزایش 6 درصدی حجم آب مخزن سد یامچی به دنبال بارش های اخیر

مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل از افزایش 6 درصدی حجم آب مخزن سد یامچی استان اردبیل به دنبال بارش های اخیر خبر داد.

مهندس عباس جنگی مرنی ۱۱ آذر در بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از آخرین وضعیت حوضه آبریز سد یامچی اظهار کرد: تامین آب شرب پایدار برای شهرستان های اردبیل و سرعین و مصارف کشاورزی شبکه آبیاری یامچی در فصول بهار و تابستان سال آتی، بر مدیریت بهینه مخزن سد یامچی و ذخیره سازی حداکثری آب در این سد در ماه های آتی و آبگیری مناسب مخزن سد یامچی تاکید و از تلاش های انجام شده تاکنون در این زمینه قدردانی کرد.

وی گفت: تامین آب شرب مطمئن و پایدار برای مردم اردبیل یکی از وظایف اصلی شرکت آب منطقه ای اردبیل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل از شهروندان خواست تا با صرفه جویی و مصرف بهینه آب، شرکت آب منطقه ای اردبیل را در خدمات رسانی بهتر و مناسب تر به مردم یاری نمایند.

در ادامه هادی حبیب زاده رئیس اداره بهره برداری و نگهداری از سد مخزنی از آخرین وضعیت منابع و مصارف آب سد یامچی و اقدامات برای حداکثر ذخیره سازی آب در مخزن سد یامچی و برنامه آتی منابع و مصارف آب این سد در سال آبی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ ارائه کرد.

وی تصریح کرد: با افزایش بارش ها در سطح حوضه آبریز سد مخزنی یامچی در آذرماه سالجاری، به تبع آن ورودی آب به مخزن این سد نیز افزایش یافته و خوشبختانه شاهد افزایش ۶ درصدی در ذخیره آب سد یامچی نسبت به دو هفته پیش هستیم.

حبیب زاده گفت: در حال حاضر ذخیره آب سد یامچی حدود ۱۵ میلیون متر مکعب است و انتظار می رود با ادامه روند مناسب بارش های اخیر، حجم آب در مخزن سد یامچی نیز در روزهای آتی افزایش یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی