ترور شهید فخری‌زاده باید مسوولان را منسجم و متحد کند


ترور شهید فخری‌زاده باید مسوولان را منسجم و متحد کند

شیراز-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه ترور شهید فخری زاده باید به اتحاد و انسجام نیروهای درون نظام بیفزاید گفت: همه نیروهای درون نظام دلسوز کشور هستند و ترور شهید فخری‌زاده نباید بین رقبای سیاسی اختلاف ایجاد کند.

به گزارش ایرنا،آیت الله لطف الله دژکام شامگاه سه شنبه در آیین بزرگداشت شهید محسن فخری زاده که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار و بصورت مجازی نیز منتشر شد،افزود: تحلیل گروه‌های مختلف سیاسی در شرایط موجود و پس از ترور شهید والامقام و نخبه علمی کشور اشکال ندارد ولی باید توجه کرد که این تحلیل‌ها متناسب با یافته‌های افراد است و ممکن است این اشخاص به همه واقعیت ها واقف نباشند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در این شرایط باید ببینیم که وظیفه ما از نظر دینی چیست،گفت: اطاعت از ولی امر مسلمین در این شرایط موضوع مهمی است زیرا ایشان آگاهی‌شان از مسایل روز داخلی و جهان بسیار کامل تر از ما است و وظیفه همه ما پیروی از فرمایشان رهبری است.

وی ادامه داد: با وجود همه گلایه‌ها و نقدهای گروه‌های مختلف سیاسی درون نظام از یکدیگر اما همه آنها نیروهای انقلاب اسلامی هستند و در این شرایط هرگز نباید دعوای ما با نیروهای خودی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: دشمن ما که باعث شهادت شهید فخری زاده شده موساد،رژیم صهیونیستی و آمریکا است و اکنون نباید هرگز رقابت‌های سیاسی گروه های مختلف درون نظام به دعوا با یکدیگر تبدیل شود.

وی رقابت را امری پسندیده عنوان کرد و افزود: رقابت سیاسی خوب است اما دعوای بین جناح های درون نظام باعث کاهش قدرت ایران خواهد شد و همگان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: ترور شهید فخری زاده نباید به عاملی برای حمله به نیروهای درون نظام تبدیل شود زیرا همه نیروهای درون نظام دلسوز کشور هستند و همه ما باید دعوایمان را برای مقابله با دشمنان خارجی خرج کنیم تا ضعیف نشویم.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: یکی از مباحث مهمی که هرگونه موضوع امنیتی نیز با آن مرتبط می‌شود نوع نگاه ایدئولوژی یک جامعه به رویدادهایی نظیر ترور است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دشمنان کشور ما نیز به دلیل نوع نگاه ایدئولوژیک و دینی حاکم بر جامعه ما دچار سردرگمی شده‌اند،اظهار داشت: بیش از ۴۰ سال است که وجود نوعی نگاه ارزشی به مقوله شهادت و اینکه بهترین نوع مرگ شهید شدن است، کشور ما در مقابل کفر مصون مانده و در آینده نیز همین گونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی بصورت ناپخته به مسایل نمی‌نگرند و معتقدند که باید در همه صحنه ها پیروز بیرون بیاییم گفت: در میانه راه نبرد ممکن است گاهی باطل نیز جولانی بدهد اما در نهایت مسلما پیروزی از آن جبهه حق خواهد بود.

وی شهادت افرادی ازجمله شهید سلیمانی و شهید فخری زاده را طبیعت نبرد حق علیه باطل دانست و گفت: نبرد حق و باطل سختی و مشقت‌های زیادی دارد و هیچ نگرانی از این بابت نیست ، شهید دادن از خصوصیات این مبارزه است.

آیت الله دژکام اظهار داشت: صهیونیست‌ و آمریکا اکنون مقابل مردم ایران ایستاده و تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ما اعمال می کنند و حتی از رسیدن دارو به بیماران نیز جلوگیری کرده‌اند.

وی ادامه داد: شهید فخری زاده در حوزه ساخت رادیو دارو فعالیت داشت و جرم این شهید والامقام این بود که دانشمند هسته‌ای است که در راستای صلح و امنیت برای مرد کشورش داروی هسته ای ساخته است.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه مردم کشور ما رنج شهادت عزیزانشان را تحمل خواهند کرد،تصریح کرد: ایران به چنان قدرتی تبدیل شده که بحث مهم هر دو کاندیدای اصلی ریاست جمهوری آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی مربوط به کشور ما است.

وی اضافه کرد: در افق چشم انداز ۱۴۰۴ ایران آمده است که کشور ما در این سال باید در همه ابعاد قدرت اول منطقه باشد در صورت اینکه اکنون هنوز ۴ سال تا این زمان مانده و همه قدرتهای دنیا به این موضوع اعتراف کرده‌اند که ایران دربسیاری از زمینه ها ازجمله نظامی به قدرت اول منطقه تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگر سخنان خود گفت: در پی شهادت شهید فخری زاده دو موضوع مجازات عاملین ترور این شهید والامقام و ادامه دادن مسیر او در پیام رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت.

وی انتقام را در پی شهادت نخبه صنعت دفاعی کشور حق مسلم کشور ما دانست و افزود: قدرت ایران اسلامی در ابعاد مختلفی ازجمله حوزه نظامی،علمی و اقتصادی باید به رخ جهانیان کشیده شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: همه کسانی که در حوزه اقتصادی تلاش می کنند باید همه همت خود را برای تقویت تولید و ایجاد فضای صادرات برای کالاهای داخلی به کار ببرند.

وی اضافه کرد: براساس آمار منتشر شده بانک جهانی، ایران در بین ۲۰۰ کشور دنیا رتبه ۱۷ تا ۱۸ را دارد و این در حالی است که کشور ما اکنون با انواع و اقسام تحریم ها روبه رو است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه باید در مسیر پیش روی کشور تا سال ۱۴۰۴ ایران به قدرت اول اقتصادی منطقه تبدیل شود،گفت: حفظ و ارتقاء قدرت علمی کشور مساله مهمی است و ایران اکنون این قدرت را پیدا کرده تا هر زمان که دشمن کالایی را تحریم کرد جوانان کشور بتوانند آن را بیافرینند.

وی عنوان کرد: غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم و ساخت موشک‌های دوربرد بخش‌هایی از توان بومی است که به همت جوانان و محققین داخلی به دست آمده است.

آیت الله دژکام اظهار داشت: ساخت کیت های تشخیص بیماری کرونا یکی از تولیدات مجموعه تحت مدیریت شهید فخری زاده بود و این توانمندی ها در همه ابعاد مختلف در کشور وجود دارد و باید به این توان ایمان داشته باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به قدرت فرهنگی مردم ایران و اهالی استان فارس اشاره کرد و گفت: از مردم با فرهنگ فارس تشکر می کنم که خودخواسته و برگرفته از فرهنگی غنی این دیار به بهترین شکل ممکن دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا را رعایت کردند.

امام جمعه شیراز افزود: اهالی دیار پهناور و فرهنگی استان فارس در زمینه کمک به همنوعان خود نیز در ایام شیوع کرونا کارهای بسیار بزرگ و ممتازی انجام دادند که نشان از بر قله فرهنگ بودن این مردم دارد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: در عرصه‌های مختلف دیگری خصوصا در حوزه گسترش فعالیت‌ها در فضای مجازی و ترغیب جوانان به فرزند آوری برای تداوم جوانی جمعیت ایران نیز باید همگان تلاش کنند.

آیین بزرگداشت مجازی شهید محسن فخری زاده به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه السلام برگزار و به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا فراخوان حضوری داده نشد و بصورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

تروریستها عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل «محسن فخری‌زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند صنعت دفاعی کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری او منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس