مهلت بیمه محصولات کشاورزی در مهاباد تمدید شد


مهلت بیمه محصولات کشاورزی در مهاباد تمدید شد

مهاباد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: مهلت بیمه محصولات زراعی این شهرستان برای بهره‌مندی بیشتر کشاورزان از مزایای آن تا پایان آذرماه جاری تمدید شد.

انور ابراهیمی‌آذر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان و بهره‌برداران قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزاران مربوطه نسبت به بیمه محصولات زراعی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هفت هزار هکتار از مزارع کشاورزی در این شهرستان بیمه شده است، بیان کرد: فرصت بیمه محصولات باغی نیز همچنان باقی است و کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن شرایط جوی، می‌توانند محصولات خود را بیمه کنند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد اظهار داشت: امسال ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غرامت برای جبران خسارت محصولات کشاورزی این شهرستان به بهره‌برداران پرداخت شد.

ابراهیمی‌آذر با بیان اینکه سال زراعی گذشته ۱۵ هزار و ۸۱۳ هکتار از مزارع این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفت، افزود: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله‌ای است که پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده است و محصولات کشاورزی را مقابل هرگونه خطر از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به ۲ صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و زراعی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

براساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ۵۶ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند، توسط دولت پرداخت می‌شود و ۴۶ درصد حق بیمه را کشاورز می‌پردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !