شهیدفخری زاده همواره درخط امام و رهبری بود


فرزند شهید فخری زاده گفت: پدر همواره خود را سرباز امام زمان (عج)، امام راحل و رهبر معظم انقلاب می‌دانست.

شهیدفخری زاده همواره درخط امام و رهبری بودآقای مهدی فخری زاده در مصاحبه اختصاصی باخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه دیدار رئیس بنیاد شهیدو امور ایثارگران با خانواده شهید محسن فخری زاده افزود: مسیر پدر جز ارتقای ایران و اسلام نبود یعنی بر روی هر دو موضوع اسلامیت و ایرانی بودن تاکید جدی داشت.

وی با تاکیدبر اینکه شهید فخری زاده اعتقاد ویژه به امام راحل و مقام معظم رهبری داشتف گفت: تفکرات شهید بر مبنای خط امام (ره) و رهبری بود و یکی از نکات ویژه رفتاری آن بزرگوار در طول زندگی شان این بود که هیچ جریان سیاسی و فکری را تحت شعاع خود قرار نداد و همواره در ادوار مختلف و مسئولیت‌های متعدد خط و مسیرشان تنها خط انقلاب، امام (ره) و رهبری بود.

فرزند شهید فخری زاده اضافه کرد: باید دقت کرد موضوعی که شهید فخری زاده را به جایگاهی که اکنون قرار دارد رسانده، این است که شهید فخری زاده هم در حوزه علمی و دفاعی صاحب نظر بود و هم در حوزه فلسفه و عرفان صاحب سبک بود که باید به آن‌ها از ابعاد مختلف پرداخته شود بنابراین چنین فردی با این روحیات که به صورت کاملا ناشناخته تا به امروز است، باید از ابعاد مختلف شخصیت شان تبیین شود.

وی گفت: باید تلاش شود تفکر شهید محسن فخری زاده هر چه بیشتر شکوفا شود، زیرا به طور قطع کمک خواهد کرد در گوشه دیگری از این کشور یک شخصیت دیگری شبیه محسن فخری زاده رشد کند.

فرزند شهید فخری زاده در پایان تعبیری از شهادت پدرش کرد و افزود: این گونه شهادت‌ها را شاید بتوان به تعبیری در سفر "من الحق الی الخلق " توصیف کرد یعنی نوع شهادتی که تازه پس از آنکه فرد در جریان فنای الهی و رضا قرار می‌گیرد،

وی گفت: جریان‌هایی به واسطه شهادت اش شکل می‌گیرد تا او از ابعاد مختلف شناخته شود، یعنی جریانی از طرف خدا مامور می‌شود تا حرکتی را در عالم ماده ایجاد کند؛ بنابراین گزارش شهید محسن فخری زاده از دانشمندان برجسته حوزه دفاعی و هسته‌ای کشور عصر روز جمعه هفتم آذرماه در پی یک عملیات تروریستی در منطقه آبسرد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

اوحدی: شهید فخری زاده ، فخر انقلاب و اسلام است

شهیدفخری زاده همواره درخط امام و رهبری بودرئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شخصیت شهید محسن فخری زاده گفت: با نگاهی به شخصیت این شهید بزرگوار پس از گذشت چند روز از شهادتش به ابعاد بسیار عجیب و بزرگ و چند بعدی آن فرد پی می‌بریم که به واقع فخر انقلاب، اسلام و حوزه‌های علمی کشور است.

آقای سعید اوحدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، پس از دیدار با خانواده معظم شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور افزود: حضور ما در منزل شهید فخری زاده به معنای آن نیست که کاری برای خانواده این شهید یا به طور کلی دیگر خانواده‌های شهدا انجام دهیم بلکه حضور ما به خاطر نیازی است که بنیاد شهید به خانواده معظم شهدا دارد.

وی گفت: اگر اعتباری برای بنیاد شهید وجود دارد آن به اعتبار وجود خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران افزود: شهید فخری زاده علاوه بر مباحث دینی، معنوی و عرفانی که از ویژگی‌های شخصیتی اش به شمار می‌رود، در حوزه شعر، ادب و فرهنگ نیز دارای شخصیتی برجسته بود.

آقای اوحدی با بیان اینکه شهادت فخری زاده از دو بعد قابل بررسی است، گفت: یک بعد این موضوع شقاوت دشمن است که ترور آن شهید را طراحی کرد و پاسخ و انتقام سخت را قطعا در زمان مقرر دریافت خواهد کرد، اما بعد دوم آن است که انسان‌های بزرگ در طول تاریخ با توجه به اینکه به یک عظمت روحی از معنویت می‌رسند به دست شقی‌ترین انسان‌های عالم نیز به شهادت می‌رسند.

وی افزود: صحنه عاشورا و کربلا نیز همین گونه بود و در دنیای امروز نیز شهادت حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین انسان روی زمین یعنی ترامپ انجام شد و شهید فخری زاده نیز به عنوان یک دانشمند در حوزه هسته‌ای کشور باز به دست شقی‌ترین انسان عالم یعنی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از شهید فخری زاده نام برده است، ترور شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به طور قطع رسالت بسیار سنگینی اکنون بر دوش دانشگاه ها، بخش‌های علمی کشور و دانشجویانی که در مکتب شهید فخری زاده کسب علم کرده اند، خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی