بهره مندی از ظرفیت پارلمان های محلی راهگشای مشکلات است


بهره مندی از ظرفیت پارلمان های محلی راهگشای مشکلات است

رشت – ایرنا – رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به نقش پارلمان های محلی و اعضای آنها به عنوان منتخبان مردم گفت: بهره مندی از ظرفیت های پارلمان محلی راهگشای مشکلات مردم است لذا باید از توانمندی آنان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم اخوان غروب سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: شورای شهرستان رشت بزرگترین پارلمان محلی استان است که باید از ظرفیت آن برای کمک به رفع مشکلات مردم و چالش های شهر و استان بهره مند شد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات مردم و رفع تلاش آنها وظیفه است، اظهار داشت: ما مسئولان در هر جایگاهی هر کاری که انجام می دهیم در حد وظیفه جاری و روزمره است.

وی با اشاره به نقش اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها به عنوان منتخبان مردم خاطر نشان کرد: ما اعضای شورای اسلامی منتخبان مردم و رسمیت یافته آنان هستیم.

اخوان در ادامه با انتقاد از عدم دعوت از او به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در جلسات فرمانداری افزود: بر اساس قانون ما باید در جلسه فرمانداری حضور داشته باشیم اما طی چهار ماه اخیر در هیچ یک از جلسات فرمانداری از رئیس شورا دعوت به عمل نیامد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهرستان رشت هم عرض فرمانداری و ادارات در طول آن قرار دارند، اظهار داشت: ۲۹۸ شورای اسلامی شهرها، بخش ها و روستاهای این شهرستان زیر نظر این شورا است لذا ضروری است تا در جلسات فرمانداری حضور داشته باشیم.

وی که عضو شورای اسلامی خشکبیجار از توابع شهرستان رشت نیز است با اشاره به همه گیری ویروس کرونا خاطر نشان کرد: در جلسات ستاد کرونا فرمانداری شهرستان رشت نیز دعوت نمی شویم در حالیکه می توانیم به عنوان منتخب مردم با بیان مشکلات آنان و در ضمن آگاهی از تصمیمات جلسات در کمک به پیشگیری و مقابله با این ویروس نقش آفرین باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان مشکلات در حوزه آسفالت شهرهای شهرستان رشت به ویژه در خشکبیجار اظهار داشت: مردم از وضعیت آسفالت گلایه دارند باید به گلایه های آنان توجه شود.

اخوان از برگزاری جلسه انتخاب هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان رشت در پنجشنبه هفته جاری خبر داد و اضافه کرد: برای این دوره کاندید نشده ام.

شورای اسلامی شهرستان رشت از منتخبان شورای اسلامی شش بخش و هشت شهر تشکیل شده است، این شورا ۱۴ عضو دارد.

ارایه پیشنهادات لازم در زمینه توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی شهرستان به دستگاه های اجرایی ذیربط و کمیته برنامه ریزی شهرستان و شورای استان، نظارت بر حسن اجرای تصمیمات شورای اسلامی شهرستان رشت، هماهنگی و رسیدگی به مسائل و حل و فصل مشکلات فی مابین شورای اسلامی شهر و بخش در مواردی که قابل قابل پیگیری قضایی نیست از جمله وظایف شورای اسلامی شهرستان رشت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط