خاطرات رزمندان دفاع مقدس دماوند جمع آوری شود


خاطرات رزمندان دفاع مقدس دماوند جمع آوری شود

تهران – ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران خاطرنشان کرد: استفاده از خاطرات رزمندگان شهرستان دماوند در قالب جمع‌آوری، تدوین و نشر کتب مربوط به دفاع مقدس در کنار توجه به یادمان شهدا حایز اهمیت و ضروری است.

سردار علی اصغر محسن شیخی روز سه شنبه در نشست هیئت‌ امنای شهدای گمنام شهرستان دماوند که با حضور اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: پشتوانه ما، نیروی انسانی و پشتوانه نیروی انسانی، شهدا هستند که باید قدر آنان را دانسته و از وجودشان بهره گیریم.

وی با بیان اینکه وجود شهدای گمنام، مکمل وحدت ماست، افزود: تعداد ۲۷۰ یادمان شهدا در استان تهران وجود دارد که بخشی در ادارات و بخشی نیز در محل‌های عمومی واقع شده که با توجه به برخی مشکلات اعم از جانمایی و مسیر دسترسی، الزاماتی در نظر گرفته شده که لازم است بازدیدی از محل‌های پیش‌بینی‌شده صورت گیرد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به ترور شهید دانشمند محسن فخری‌زاده، امیدواریم که محل شهادت ایشان، محل افتخار بوده و از ثمره خون این شهید گرانقدر، در مسیر ارتقای فرهنگی بهره‌مند شویم.

جریانات سیاسی حق مصادره شهدا را ندارند

مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این جلسه اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس دورانی بود که مردان و زنان این دیار، نشانه های ارادت به دین و وطن را از جان و دل به نمایش گذاشتند و اجازه ندادند لطمه‌ای به اعتقادات دینی وارد شده و کشورمان به دست بیگانگان بیفتد که این نشان از رشادت مردمان این سرزمین است.

وی با بیان اینکه بخشی از افرادی که در صف این دلاورمردی‌ها قرار داشتند، شهدای گمنام هستند، گفت: آنان برای اعتقادات خود، در این مسیر قدم گذاشتند و خانواده های این بزرگواران، برای همیشه چشم‌انتظار و امیدوار به روزی هستند که عزیزانشان به خانه برگردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهدا وابسته به هیچ جریان سیاسی نبودند و جریانات سیاسی حق مصادره شهدا را ندارند، افزود: همه مدیران موظف به ایستادگی در مسیر اعتقادی شهدا هستند و مشکلات موجود، دلیلی بر زیر سوال بردن ارزش های نظام جمهوری اسلامی و دفاع مقدس نخواهد بود.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه مدیریت مقبره شهدای گمنام در مکان‌های عمومی بر عهده شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و در مکان‌های آموزشی مانند دانشگاه‌های آزاد اسلامی، بر عهده دانشگاه است، بیان داشت: در این خصوص باید واحدهای دانشگاهی با هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز، ردیف‌های بودجه‌ای با هدف حفظ حرمت این جایگاه را پیش‌بینی کنند زیرا شهدای گمنام در دانشگاه‌ها، به تنهایی یک دانشکده هستند.

فرماندار دماوند ادامه داد: شهید گمنام تنها سربازی نیست که پلاک شناسایی نداشته باشد، بلکه شهیدانی چون شهید فخری‌زاده نیز به نوعی شهید گمنام محسوب می‌شوند، چرا که هیچ کس از خدمات و توانایی ایشان باخبر نبود و سال‌های سال بدون تبلیغات، خالصانه برای این نظام و مردم خدمت کرده و منشأ اثرات پرافتخاری بودند و ما از این سربازان گمنام بسیار داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403