شمار بستری‌های کرونا در استان بوشهر کاهش یافت


شمار بستری‌های کرونا در استان بوشهر کاهش یافت

بوشهر- ایرنا- دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: با اعمال محدودیت‌های کرونایی شمار بستری‌های ناشی از ابتلا به این ویروس در بیمارستان‌های این استان از 350 نفر به 120 نفر کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز سه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: براین اساس شمار قابل توجهی از ۵۰۰ تخت‌ بیمارستانی پیش بینی شده برای مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان خالی و اورژانس‌ها و بخش‌های بستری نیز خلوت تر شده‌است.

وی بیان کرد: این روند کاهش ابتلا و بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر ناشی از اعمال محدودیت‌های آبان ماه است و انتظار می‌رود نتیجه مطلوب محدودیت‌های ۲ هفته اول آذر ماه منجر به ادامه روند کاهش جمعیت بستری در بیمارستان‌ها را به دنبال داشته باشد.

کشمیری ادامه داد: حفظ این دستاورد مهم منوط به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شرکت نکردن در تجمع‌ها، شست و شوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک است که همواره باید مورد توجه مردم و دستگاه‌های اجرایی باشد چون هر گونه ساده انگاری باعث می شود که در فصل زمستان شرایط ما سخت تر شود.

وی اظهار کرد: محدودیت‌های ۲ هفته گذشته باعث کاهش قابل توجه رفت و آمدها، حضور افراد در شب نشینی‌ها و میهمانی‌ها شدهاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون ۱۶هزار و ۹۲۳ نفر است و مجموع جان‌باختگان بیماری کوید 19 نیز تا ۱۱ آذرماه جاری به ۸۱۱ تن رسیده‌است که از این تعداد ۸۰۷ نفر مورد مثبت قطعی و ۴ نفر مورد مشکوک بوده‌اند.

وی در باره فعالیت آزمایشگاه‌ها در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر سه آزمایشگاه دولتی (شامل ۲ واحد در بوشهر و یک واحد در برازجان) و یک واحد آزمایشگاه خصوصی در بوشهر ویژه آزمایش ویروس کرونا راه‌اندازی شده و براساس برنامه ریزی انجام شده بزودی یک واحد دیگر نیز در جنوب این استان با همکاری وزارت نفت راه‌اندازی می‌شود.

کشمیری در باره توزیع کیت‌های آنتی ژنی اضافه کرد: ۳۰۰ هزار کیت آنتی ژنی وارد کشور شده‌است و کار توزیع آنها از هفته گذشته آغاز و ۱۰ استان آنها را دریافت کرده‌اند و مابقی استان‌ها نیز تا هفته آینده متناسب با جمعیتی که دارند، دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: نحوه استفاده از کیت‌های آنتی ژنی بسیار ساده و طی نیم ساعت جواب تست مشخص می‌شود و از این نوع کیت‌ها در طرح شهید سلیمانی برای پیدا کردن افرادی که در تماس با افراد مثبت هستند به کار گرفته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت