باشگاه‌های بولینگ و بیلیارد در خوزستان باید بیشتر شوند


باشگاه‌های بولینگ و بیلیارد در خوزستان باید بیشتر شوند

اهواز – ایرنا – رییس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان با بیان اینکه تعداد باشگاه های رسمی بیلیارد در استان راضی کننده نیست گفت: گران بودن تجهیزات این رشته و هزینه بالای کرایه سالن‌ها سرمایه‌گذاری در این رشته مفرح را سخت کرده است.

مجید شیرین کار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بولینگ و بیلیارد جزو رشته های پرهزینه هستند و خرید تجهیزات این رشته ها از عهده هیات خارج است لذا انتظار داریم حمایت ویژه ای از این دو رشته ورزشی صورت گیرد تا بخش خصوصی بتواند به سرمایه گذاری در این رشته اقدام کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خرید یک میز بیلیارد ۶۰۰ میلیون ریال است گفت: قطعا خرید چندین میز بیلیارد نیاز به هزینه بالایی دارد که از توان بسیاری از علاقه مندان به این رشته خارج است.

رییس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان در خصوص برگزاری دوره های آموزشی به صورت مجازی گفت: از فدراسیون اجازه برگزاری دوره های آنلاین را گرفتیم و از هفته آینده کلاس های آموزشی بولینگ و بیلیارد را به صورت مجازی برای علاقه مندان برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فاصله بازیکنان، داور و تماشاگران در بازی بیلیارد کمتر از یک و نیم متر است برای برگزاری مسابقات باید از ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز لازم را دریافت کنیم که تاکنون مجوزی برای برگزاری مسابقات رسمی صادر نشده است. ما میزبان ۲ مسابقه کشوری بودیم که ستاد مبارزه با کرونا اجازه برگزاری مسابقات را به ما نداد.

شیرین کار با بیان اینکه بازیکنان می توانند تمریناتشان را با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دهند تا از شرایط مسابقه دور نشوند گفت: در حال حاضر در باشگاه ها تعدادی محدود بازیکن با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال تمرین کردن هستند. آخرین مسابقه رسمی استان به ۲ ماه پیش بر می گردد که با حضور ۳۲ بازیکن برگزار شد و قرار بود نفرات برتر در مسابقات کشوری شرکت کنند که این رقابت ها به دلیل شیوع کرونا انجام نشد.

۵۰ باشگاه مجوزدار در استان فعالیت می کنند

وی توجه به رده های سنی پایه را امری حیاتی دانست و افزود: اکنون یک نسل زیر ۱۸ سال در استان داریم که ۲ نفر از آنها به نام های محمد بن رشید و شاهین سبزی عضو تیم ملی بوده و به مسابقات جهانی روسیه اعزام شدند. این ۲ بازیکن می توانند جانشینان خوبی برای حسین وفایی ملی پوش کشورمان هستند و این شانس را دارند که در مقطعی کنار وفایی بازی کنند. علی مهری زاده دیگر بازیکن مستعد استان در رشته اسنوکر است که آینده درخشانی دارد.

رییس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان گفت: شهرستان هایی که باشگاه رسمی بیلیارد دارند جزو مناطق فعال هستند که تعدادشان به هشت شهرستان می رسد. ما در استان بیش از ۵۰ باشگاه رسمی مجوزدار داریم که تعدادشان کم است. در سال های ۸۲ تا ۸۳ فقط ۳۰ باشگاه بیلیارد در اهواز داشتیم اما در طی سالهای گذشته از تعداد باشگاهها کاسته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی