سفیر جمهوری آذربایجان در ایران: روابط تجاری در مرز آستارا تقویت می‌شود


سفیر جمهوری آذربایجان در ایران: روابط تجاری در مرز آستارا تقویت می‌شود

آستارا - ایرنا - سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: دیدگاه مثبت مقامات ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران به تقویت همه‌جانبه روابط تجاری دو کشور، بسیار ارزشمند است و توسعه خدمات گمرکی و حمایت از فعالان و بازرگانان، سبب تقویت مراودات اقتصادی در مرز آستارا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا بنیاد حسین اف روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل گمرک آستارا در اداره کل گمرک این شهرستان گفت: افزایش میزان تجارت و مراودات اقتصادی از مرز آستارا، توسعه همکاری‌ های گمرکی بین دو کشور و تسهیل ورود و خروج کامیون ‌های صادرات بار و رفع ترافیک آنها در مرز را پیگیری می کنیم.

وی افزود: تلاش شبانه روزی کارکنان گمرک در ایام شیوع کرونا قابل قدردانی است و تغییرات به عمل آمده از سوی پیمانکار جدید در توسعه پایانه ریلی گمرک، سبب تسریع بارگیری و حمل و نقل کالا از طریق خط آهن آستارا-آستارا خواهد شد.

مدیرکل گمرک آستارا هم در این دیدار گفت: ظرفیت‌ های گمرکی در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی آستارا بین دو کشور، فرصتی طلایی و در توسعه همکاری ‌های اقتصادی اثرگذار است.

کریم رسولی افزود: با توجه به قابلیت بالای مرز آستارا در تجارت خارجی، از دست دادن کوچک‌ ترین فرصت در ارائه خدمات گمرکی، ضایعه جبران ناپذیری به اقتصاد و اشتغال در منطقه و این شهر مرزی محسوب می شود.

وی ادامه داد: باید تمام توان خود را برای تسریع چرخه تجاری و اقتصادی در مرز آستارا به کار گیریم و گمرک آستارا با نیروی انسانی مجرب در سه نوبت کاری، بدون وقفه و شبانه روزی خدمات گمرکی را در مرز ارائه می دهد.

۸۰ درصد صادرات استان گیلان از مرزهای سه گانه زمینی، دریایی و ریلی آستارا تحقق می یابد و محدودیت های گمرکی و کرونایی از ناحیه جمهوری آذربایجان در ماه های اخیر سبب کندی تردد کامیون های صادرات کالا و ترافیک طولانی آنها در مرز آستارا شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم واردات و صادرات ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...