یاد و خاطره میرزا کوچک جنگلی گرامی داشته شد


یاد و خاطره میرزا کوچک جنگلی گرامی داشته شد

رشت - ایرنا - یاد و خاطره میرزاکوچک جنگلی آرمانخواه بزرگ گیلان همزمان با 11 آذر سالروز شهادتش بر مزارش واقع در سلیمانداراب رشت گرامی داشته شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در این مراسم اظهار داشت: میرزا کوچک برای تمام مردم ایران به‌ ویژه گیلانی‌ها افتخار آفرین است و قیام میرزا کوچک جنگلی از نهضت‌های مقدس اسلامی بود که الگو قراردادن این اسطوره‌ها همچون پیامبر گرامی اسلام(ص) در زندگی ما لازم و ضروری است.

آیت الله رسول فلاحتی افزود: میرزا کوچک جنگلی برای ملت‌های اسلامی الگو و اسوه بود که جوانان با مطالعه تاریخ نهضت ‌های ‌صد ساله ایران در می‌یابند نهضتی که امروزه ملی‌گرایان به‌ دنبال مصادره آن هستند یک نهضت پاک و مذهبی است.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان می‌خواهند ملت ایران را با استفاده از شبکه‌های مجازی از شخصیت‌های تاریخی خود دور کنند که در این راستا دانشگاهیان، حوزویان و رسانه ملی باید به‌صورت زیبا، عمیق و منطقی، چهره‌ها و مفاخر جامعه را به مردم معرفی کنند.

آیت الله فلاحتی بیان کرد: مردم بصیر و آگاه ما همواره از عالمان دین که در راه خدا و برای دفاع از آرمان‌های اسلام قیام کرده‌اند اطاعت و پشتیبانی می‌کنند که می‌توان به قیام میرزا کوچک جنگلی که بسترساز انقلاب اسلامی بود اشاره کرد.

در مراسم بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی علاوه بر حضور نماینده ولی فقیه در گیلان ، قاسم نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان، محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان ، پاکاری رئیس بنیاد شهید گیلان، سرهنگ مصطفی پور رئیس حفظ نشر و آثار دفاع مقدس این استان و تعدادی از اعضای شورای اسلامی رشت حضور داشتند.

میرزا یونس معروف به میرزا کوچک فرزند میرزا بزرگ در سال ۱۲۵۷ در محله قدیمی استادسرا شهر رشت در خانواده‌ای متوسط و مذهبی چشم به جهان گشود . وی نهضت جنگل را در گیلان پایه گذاری کرد و در روز ۱۱ آذر ماه سال ۱۳۰۰ به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا