اقشار و گروه‌های مختلف درگناوه ودیلم ترور فخری‌زاده را محکوم کردند


اقشار و گروه‌های مختلف درگناوه ودیلم ترور  فخری‌زاده  را محکوم کردند

گناوه - ایرنا - اقشار و گروه‌های مختلف شهرستان‌های گناوه و دیلم با انتشار بیانیه‌هایی، ترور شهید محسن فخری زاده مدیر ارشد صنعت دفاعی ایران را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، اقشار، گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف شهرستان‌های گناوه ودیلم از زمان وقوع این حادثه دردناک و حزن انگیز با انتشار بیانیه‌هایی ضمن محکوم کردن این اقدامی غیرانسانی و مغایر با قوانین بین‌المللی استکبار جهانی، خواستار مجازات آمران عاملان این ترور شدند.

امام جمعه گناوه گفت: شهادت سردار دانشمند پر افتخار و مدیری با کارنامه درخشان در نظام جمهوری اسلامی ایران به دست تروریست‌های کوردل، وابستگان استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی موجب تالم و تاثر ملت شریف ایران شد.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: چنین رفتارهای خصمانه نه تنها خللی در عزم و اراده استوار ملت ایجاد نمی‌کند بلکه شمیم معطر مجاهدت علمی در فضای میهن عزیزمان پراکنده شده و در پیمودن این راه مصمم‌تر خواهیم شد.

وی گفت: مردم بصیر ایران اسلامی و فرزندان توانمند، در راه اعتلا و پیشرفت کشور و دستیابی به بالاترین مراتب علمی و فناوری مصمم‌تر از گذشته تلاش خواهند کرد.

رکنی حسینی بیان کرد: بطور حتم مسئولان بموقع انتظار مردم را در پاسخ سخت و کوبنده‌ای که درس عبرت باشد برآورده خواهند کرد و روزهای خوش محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار پایان خواهدیافت.

امام جمعه دیلم گفت: شهادت شهید فخری زاده از دانشمندان بنام عرصه‌های دفاعی و هسته‌ای توسط معاندین انقلاب اسلامی موجب حزن و اندوه امت اسلامی شد.

حجت الاسلام محمود اسدی افزود: برای همگان ثابت شد صهیونیزم و استکبار جهانی از ملت ایران راضی نمی‌شود مگر اینکه اعتقادات والای اسلامی را زمین بگذارند که این روز را نخواهند دید.
وی اظهارکرد: اگر چه بار دیگر دشمنان قسم خورده این مرز و بوم، گلی دیگر از باغ انقلاب را چیدند اما راه این عزیزان که برافراشته شدن پرچم لا اله الا الله بر افق عالم است بی رهرو نخواهد ماند و افول این زورگویان جهان خوار رقم خواهد خورد.

امام جمعه بندرریگ گفت: باردیگر تروریست‌های خبیث و ایادی رژیم صهیونیستی در اقدامی ضدبشری، دانشمند متعهد و برجسته کشور دکتر محسن فخری زاده، شخصیتی که سال‌های عمر بابرکت خود را در مسیر خدمت به نظام اسلامی و ارتقای علمی تحقیقاتی کشور صرف کرد، ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش افزود: نثار شدن خون پاک این شهید والامقام نشان داد، اعتماد به دشمن جنایتکار و مذاکره با ایادی استکبار و کشورهایی که جز رسیدن به اهداف شوم خود مسیری را در دنبال نمی‌کنند چیزی جز ریخته شدن خون و از دست دادن سرمایه‌های حقیقی این مرزوبوم نخواهد داشت.

وی اظهارکرد: اقدام ضدانسانی و خائنانه استکبار و صهیونیست‌ها، خللی در عزم استوار نظام اسلامی ایران در رسیدن به قله‌های علم و فناوری ایجاد نخواهد کرد.

امام جمعه اهل سنت گناوه نیز در پیامی به نمایندگی از جامعه اهل سنت شهرستان ترور دانشمند هسته‌ای و خادم نظام و ملت را محکوم کرد.

شیخ محمد فاروقی در این پیام خواستار انتقام سختی از تروریست‌های کوردل شد.
شورای هیات‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه ترور دانشمند فخری زاده را محکوم کردند.

در بیانیه آنان آمده‌است: عاملان و طراحان این ترور ناجوانمردانه هرگز جرات نخواهند کرد به جنایت کثیف و پلید خود اعتراف کنند و مسئولیت آن را بپذیرند.

اقشار و گروه‌های مختلف درگناوه ودیلم ترور "فخری‌زاده" را محکوم کردند

این اقدام بزدلانه مانند دیگر جنایات شبکه تروریسم بین‌الملل دولتی، با طراحی و همراهی سرویس‌های سیا و موساد عمل شده است که نشانه‌ به بن‌بست رسیدن استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیسم، در مقابله با ملت مومن و پیشرونده ایران اسلامی است.

رشد شتابنده علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مومن و غیور و توانا امروز قائم به هیچ فردی نیست، جنبشی تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است.

مدیر، استادان، کادر و طلاب مدرسه خواهران علمیه الزهرا (س) گناوه نیز بیانیه‌ای در این ارتباط انتشار دادند.

در این بیانیه آمده‌است: شهادت مظلومانه دانشمند هسته‌ای، نخبه علمی شهید محسن فخری زاده که توسط عده‌ای بزدل در ظهر یک روز تعطیل ترور شدند موجب تاسف و حسرت عمیق ملت مسلمان و غیور ایران اسلامی شد.

ایشان نمونه بارز بسیاری از پیشرفت‌های هسته‌ای، موشکی و یکی از پیشتازان مبارزه با کرونا بودند و با اخلاصی کم نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های علمی موجبات تربیت دانشمندان جوان هسته‌ای و متعهد شدند.

در پایان این بیانیه تاکید شده‌است خون پاک و مطهر شهید فخری زاده سرمنشا رویش‌های بزرگی در نظام اسلامی خواهد شد.

استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام نور گناوه در بیانیه‌ای نیز این اقدام را بشدت محکوم کردند.

در متن بیانیه این دانشگاه آمده‌ است: بار دیگر دستان پلید دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران از آستین جنایتکاران تروریست صهیونیست بیرون آمد و دانشمند هسته‌ای و سردار محسن فخری زاده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دشمنان بزدل بدانند که با ترورهای ناجوانمردانه جلوی حرکت پیش رونده انقلاب اسلامی را نمی‌توانند بگیرند و جریان انقلاب با اهدا خون مقدس شهدا مقتدرانه به پیشروی خود ادامه خواهد داد و ملت عزیز ایران اسلامی از کشته شدن نمی‌هراسند.

مدیریت گروه مجازی اجتماعی صدای شهر گناوه همگام با دیگر گروه‌ها، بیانیه‌ای در محکوم کردن اقدام ناجونمردانه ترور شهید فخری زاده منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: در آستانه سالروز شهادت یکی از مفاخر دانش هسته‌ای کشور و ترور ناموفق یکی دیگر از فرزندان انقلاب در صنعت هسته‌ای، دست جنایتکار موساد و حامیان او در جبهه غربی عبری و عربی به خون یکی از فرزندان عزیز و سرمایه‌های کم نظیر علمی آموزشی پژوهشی در صنعت دفاعی کشور آغشته شد و با شهادت بزرگ مردی از دانشمندان کم نظیر عرصه دفاعی کشور، بار دیگر شاهد جنایتی جدید در کشورمان بودیم.

شهادت دانشمند بزرگ عرصه دفاعی کشورمان شهید محسن فخری زاده ثابت کرد که در باغ شهادت همواره باز بوده و در مرام و مسلک درس آموختگان مکتب ثارالله شهادت بالاترین و خوش رنگ‌ترین مدال افتخار و سعادت است.

امیدواریم با انتقام نظام مقدس اسلامی از عوامل، بانیان و حامیان این جنایت، شاهد درسی محکم و نواختن سیلی سخت بر چهره دست اندرکاران این حادثه تلخ و فراموش نشدنی باشیم.

این گروه شهادت دانشمند عزیز صنعت دفاعی کشور را به پیشگاه حضرت مهدی (عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری ، خانواده شریف ایشان و به ملت ولایتمدار و قدرشناس ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض نموده و تاکید کردند خون این شهید همانند سایر شهدا به تثبیت و تحکیم پایه‌های این نظام الهی کمک و باعث رسوایی ایادی استکبار جهانی و عوامل آن در سراسر جهان خواهد شد.

جمعیت هلال احمر بندرگناوه با انشار بیانیه‌ای اظهار داشتند: بار دیگر ایادی استکبار که توان رویایی با جوانان غیور این مرز و بوم را در خود ندیده است، در اقدامی بزدلانه به ترور و تروریسم روی آورده و دست خود را به خون پاک یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای کشورمان آغشته کرد.

ترور این مدیر توانا و شایسته اگرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده‌ها آغاز کرده‌اند، هرگز متوقف نخواهد شد.

گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود ونخواهند توانست مانع پیشرفت ملت ایران در عرصه‌های مختلف علمی شوند.

به مناسبت شهادت محسن فخری زاده برنامه‌های ویژه‌ای در شهرستان گناوه از جمله ختم جمعی قرآن کریم و برنامه‌های یادبود به صورت مجازی از سوی هیات‌ها، گروها و اقشار مختلف در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های مسلح عصر جمعه (هفتم آذر) با کمین در مسیر خودرو حامل دکتر محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی(ره) شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند، این دانشمند برجسته کشورمان را در عملیاتی انتحاری و مسلحانه به شهادت رساندند.

براساس اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی، ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد؛ در اثر این تیراندازی و انفجار، محسن فخری‌زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحت‌های وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت