100 تیم، طرح مراقبت خانه به خانه را در آستانه اشرفیه اجرا می کنند


100 تیم، طرح مراقبت خانه به خانه را در آستانه اشرفیه اجرا می کنند

رشت - ایرنا - فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه 100 تیم سه نفره در اجرای طرح مراقبت خانه به خانه کرونا با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) حضور دارند، از عموم مردم این شهرستان خواست در اجرای طرح با این تیم ها همکاری و همراهی کنند.

حمید رضایی روز سه شنبه در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری کرونا شهرستان آستانه اشرفیه افزود : این طرح از عصر روز دوشنبه با فعالیت این تیم ها در حوزه های شهری این شهرستان آغاز شده و از روز شنبه هفته آینده با افزایش این تیم ها به ۱۶۰ مورد این طرح در مناطق روستایی منطقه نیز اجرایی می شود.

وی شناسایی، بیمار یابی، رهگیری بیماران، بهبود فرآیند درمان مبتلایان را از جمله اهداف اجرای طرح غربالگری خانه به خانه سردار شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود: در این طرح قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در اجرای آن مراقبت از بیماران، حمایت از خانواده های آسیب پذیر و همچنین نظارت بر نحوه کنترل ویروس کرونا مورد توجه قرار دارد.

رضایی با اشاره به مشارکت سپاه، شبکه بهداشت، دهیاران، شوراهای اسلامی در اجرای طرح مراقبت خانه به خانه اظهار داشت : پیش بینی می شود در اجرای این طرح که حدود یکماه طول می کشد، تعداد ۳۲ هزار خانوار منطقه تحت پوشش قرار گیرند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته کلیه مقدمات اجرای این طرح با تهیه امکانات و تجهیزات مناسب در منطقه فراهم شده است.

فرماندار آستانه اشرفیه در ادامه با اشاره به اهداف حمایتی طرح گفت: در راستای اجرای طرح سردار شهید قاسم سلیمانی، افراد آسیب پذیر در این شهرستان شناسایی و مورد حمایت قرار می گیرند.

رضایی با تاکید بر اینکه بسته های حمایتی و معیشتی توسط خیرین و نیکوکاران منطقه برای توزیع در بین اقشار آسیب پذیر فراهم می شود، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱ هزار و ۳۱۳ بسته معیشتی و حمایتی به ارزش ۲۹ میلیارد ریال توسط خیرین تهیه و در بین نیازمندان منطقه توزیع شده است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع شده و دارای دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر با ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند