قیمت مرغ کشتار روز در اهواز رو به کاهش رفت


قیمت مرغ کشتار روز در اهواز رو به کاهش رفت

اهواز - ایرنا - قیمت مرغ تازه یا همان کشتار روز در اهواز که تا هفته گذشته به رقم بی‌‎سابقه و باورنکردنی 360هزار ریال رسیده بود از روز سه ش‌نبه روند تند نزولی به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا هرکیلوگرم مرغ تازه هم‌اکنون در مراکز عرضه مواد پروتئینی بین ۲۳۰ تا ۲۳۵هزار ریال عرضه می‌شود.
قیمت مرغ تازه در دیگر شهرهای خوزستان نیز روندی کاهشی به خود گرفته ولی در شهرهایی همچون آبادان که تولید مرغ ندارند و همه مصارف آن از دیگر نقاط کشور تامین می‌شود همچنان بالای ۲۵۰هزار ریال عرضه می‌شود.
افزایش غیرمتعارف قیمت مرغ تازه که برخی سنگ اندازی دلالان و برخی نیز افزایش بهای نهاده‌ها را علت آن عنوان کردند نارضایتی عمومی را به دنبال داشت ولی به نظر می‌رسد در روزهای آینده باید منتظر کاهش بیشتر قیمت مرغ باشیم.
با وجود کاهش ۳۰درصدی بهای مرغ تازه در اهواز نسبت به هفته گذشته، ولی با نرخ مصوب (۱۸۵هزار ریال)که وزیر جهادکشاورزی اعلام کرده فاصله دارد.
هنوز خبری از عرضه انبوه مرغ تازه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین تره بار سطح شهر اهواز نیست ولی مرغ منجمد به صورت نامحدود در این فروشگاه‌های با نرخ ۱۵۰هزار ریال عرضه می‌شود.
مدیر کل پشتیبانی امور دام خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرغ منجمد به صورت نامحدود و عمده به قرارهرکیلوگرم ۱۴۰هزار ریال و خرده فروشی ۱۵۰ هزار ریال عرضه می‌شود.
حمید بدوی افزود: با وجود کاهش قابل توجه قیمت مرغ تازه ، در زمان حاضر هیچ برنامه‌ای برای کاهش عرضه مرغ منجمد در بازار نداریم.
وی گفت: ذخایرمرغ منجمد و بهداشتی به اندازه کافی در سردخانه‌های سطح استان وجود دارد و با نظارت صنعت، معدن و تجارت خوزستان در همه شهرهای استان به صورت منظم و مستمر در حال توزیع است.
قیمت مرغ تازه در یک مرغ اخیر در اهواز روند تند قیمتی به خود گرفت به طوری که از ۱۹۰هزار ریال به تدریج به ۳۶۰هزار ریال رسید.
با افزایش بهای مرغ، مصرف این ماده پروتئینی که در همه خانوارها عمومیت دارد کاهش یافت و حضورش در سفره‌ها کم رنگ شد.
افزایش بی‌سابقه مرغ تازه، نرخ غذای رستوران‌ها و بیرون‌برها را نیز افزایش داد.
با وجود کاهش بهای مرغ، بسیاری از خانوارهای خوزستانی در انتظار کاهش بیشتر این ماده پروتئینی هستند.
بر اساس برآورد سازمان جهادکشاورزی خوزستان، مصرف سالانه مرغ در استان حدود یکصدهزارتن است که حدود۶۰تا ۷۰هزار تن آن در داخل استان تولید و بقیه از سایر نقاط کشور به خصوص اصفهان، مرکزی، لرستان و گلستان تامین می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس