استاندار گیلان: نهضت جنگل قیامی ملی و میرزاکوچک قهرمانی ملی- مذهبی است


استاندار گیلان: نهضت جنگل قیامی ملی و میرزاکوچک قهرمانی ملی- مذهبی است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت : نهضت جنگل، یک قیام ملی و میرزاکوچک خان قهرمان ملی و مذهبی است که هم در صیانت از مرزهای سرزمینی ایران در مقابل بیگانگان ایستادگی کرد و هم بر اساس دغدغه ای اجتماعی که برخاسته از مرام او بود؛ نهایت اهتمام خود را برای آگاهی بخشی به مردم زمانه خویش انجام داد.

ارسلان زارع روز سه شنبه در پیامی به‌مناسبت ۱۱ آذرماه سالروز شهادت سردار جنگل اظهار کرد : یازدهم آذرماه هر سال مناسبت شهادت بزرگ‌مردی از خطه گیلان است که با بنیان نهادن جنبشی علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی، پرچم حق طلبی را به اهتزاز درآورد و شعار عزتمندی و احیاء شریعت اسلامی را در قامت یک روحانی آگاه، هوشیار و شجاع، به شیوایی سر داد.

وی با بیان اینکه مرام و منش میرزا کوچک خان جزئی از ساختار فکری و هویتی گیلان است، افزود : اندیشه این بزرگ مرد سراسر وطن دوستانه و بر مبنای دیانت استوار بود.

وی تصریح کرد : میرزا کوچک خان با ترسیم مینیاتوری از مردم سالاری دینی در پهنه جغرافیایی گیلان عزیز موجب شد تا یاد و نام او و همرزمانش با وجود گذشت یک قرن از شهادت مانا و ماندگار شود تاریخی که امروز یادآور سلحشوری های دلیرانه او در راه دین، میهن و ملت است.

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد این روحانی سلحشورو پاسداشت طلاب، روحانیون و علمای شهید گیلان افزود : امروز از پژوهشگران، محققان و اندیشه پژوهان انتظار می‌رود تا در راستای استمرار سیره و مشی این قهرمان ملی بر تحقیقات خود درباره معرفی هرچه بیشتر نهضت عدالت طلبانه او بیافزایند تا نسل های امروز و فردا، با ابعاد شخصیتی و اندیشه های او بیش از گذشته آشنا شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس