رحمتی- گل‌محمدی؛ دربی تمام عیار در آزادی


رحمتی- گل‌محمدی؛ دربی تمام عیار در آزادی

 دیدار تیم های پرسپولیس و شهرخودرو اهمیت بسیار زیادی برای اعضای کادرفنی دو تیم دارد.

به گزارش جام نیوز، دیدار تیم های پرسپولیس و شهرخودرو اهمیت بسیار زیادی برای اعضای کادرفنی دو تیم دارد. از 19 سال تقابل سیدمهدی رحمتی با پرسپولیس تا یک فصل و نیم درخشان یحیی گل محمدی در شهرخودرو؛ بدون شک سرمربیان این دو تیم با انگیزه ترین ها در بازی فردا خواهند بود و به هیچ وجه شکست را نخواهند پذیرفت. باخت برای رحمتی، شاید تبعات خاصی در مشهد نداشته باشد اما کری خوانی هواداران سرخابی را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر شکست یحیی گل محمدی، بر فضای مشهد تاثیر خواهد گذاشت و به پایکوبی هواداران شهرخودرو و البته مالک این تیم منجر خواهد شد؛ پس این حساس ترین بازی هر دو تیم از ابتدای فصل خواهد بود.

اگر اینطور نبود، رحمتی در روزهای اخیر به مهاجم مصدوم خود امین قاسمی نژاد تاکید نمی‌کرد که هرجور شده خود را به دیدار مقابل پرسپولیس برساند! سرمربی تازه کار شهرخودرو سال ها در ورزشگاه آزادی دربی تهران را مقابل سرخپوشان برگزار کرد و به ناکامی و پیروزی های فراوانی هم دست یافت؛ از روزی که مهرزاد معدنچی و مهرداد اولادی دروازه سیدمهدی با پیراهن جی جی بوفون را باز کردند تا ساخت نماد چهار و همچنین هت‌تریک ایمون زاید، دریافت چهار گل و سپس پایان کار با پیروزی 3-2.

در این سال ها پرسپولیس همیشه رقیبی خاص برای مهدی رحمتی بوده. او که باسابقه ترین دروازه بان تاریخ لیگ برتر بوده، بدون شک در زمره بهترین گلرهای ادوار لیگ ایران نیز قرار داشته اما در مقابل پرسپولیس مسابقات به شکلی پیش رفته که رحمتی بیشترین تعداد گل را از تیم سرخپوش پایتخت دریافت کرده. آخرین تقابل وی با قرمزها سال گذشته و زمانی بود که تازه ویروس کرونا شایع شده بود و خبری از تماشاگران روی سکو هم نبود اما با این حال پرسپولیسی ها توانستند سه بار دروازه این گلر باسابقه را باز کنند.

هر موقع که تماشاگران پرسپولیس روی سکو حضور داشتند، علیه مهدی رحمتی شعار دادند؛ این اتفاق حتی در بازی لیگ چهاردهم که او پیراهن پیکان را برتن داشت نیز رخ داد اما گلر یک سابق تیم ملی، همیشه تلاش کرده تا با احترام نسبت به هواداران پرسپولیس رفتار کند و در همان بازی نیز به سمت نیمکت سرخ ها رفت و با برانکو ایوانکوویچ ملاقات کرد.

سابقه آشنایی یحیی گل محمدی و شهرخودرویی ها البته انقدر طولانی نیست. یحیی در لیگ هجدهم پس از یک فصل ناکامی با تراکتور، هدایت این تیم مشهدی را تحویل گرفت و پدیده آن زمان را به پدیده لیگ برتر ایران تبدیل کرد. تیم او مشکلات مالی زیادی داشت و در ترکیبش نیز خبری از ستاره های شناخته شده نبود اما با این حال شاگردان گل محمدی با نمایشی جذاب، مالکانه و هجومی حریفان را یکی پس از دیگری شکست دادند و دست آخر، سهمیه آسیا را هم گرفتند. کنایه آمیز این که یحیی بالاتر از تیم سابقش تراکتور قرار گرفت تا توانایی های خود را کاملا نشان داده باشد.

حالا اما نه یحیی گل محمدی روی نیمکت شهرخودروست و نه سیدمهدی رحمتی سنگربان استقلال است؛ گلر سابق آبی ها اکنون با چند ستاره اسبق دیگر از تیم استقلال هدایت شهرخودرو را برعهده گرفته اند و یحیی گل محمدی هم به تیم محبوبش پرسپولیس آمده و دومین سال حضورش در این تیم را استارت زده است؛ این بازی حیثیتی اهمیت بسیار زیادی برای هر دو مربی خواهد داشت و به همین خاطر فردا رحمتی و گل محمدی هر کاری خواهند کرد تا حریف را شکست دهند تا با آرامش حاصل از این برد، به استقبال دیگر بازی ها بروند.

فراموش نکنیم که در سال های اخیر علیرضا منصوریان، محمود فکری و دیگر پیشکسوتان استقلال با کسب نتایج مناسب مقابل پرسپولیس، خود را به عنوان یک مدعی جدی هدایت این تیم مطرح کردند و همین موضوع نشان می‌دهد که تقابل با پرسپولیس و استقلال برای پیشکسوتان این دو تیم مهم تر از دیگر بازی های لیگ است.

ورزش سه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر