منتظر محصولات اپل با گواهی IP69 باشید


منتظر محصولات اپل با گواهی IP69 باشید

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش اپل در مراسمی اختصاصی از گوشی‌های سری آیفون 12 در چهار نسخه گوشی آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس رونمایی کرد که همگی با داشتن گواهی IP68 در مقابل آب و گردوغبار مقاوم بودند. اما اخیراً اداره‌ی ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده اطلاعات 78 پتنت ثبت شده‌ی اپل را منتشر کرده که یکی از...

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش اپل در مراسمی اختصاصی از گوشی‌های سری آیفون 12 در چهار نسخه گوشی آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس رونمایی کرد که همگی با داشتن گواهی IP68 در مقابل آب و گردوغبار مقاوم بودند. اما اخیراً اداره‌ی ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده اطلاعات 78 پتنت ثبت شده‌ی اپل را منتشر کرده که یکی از آنها راهکاری برای گذر محصولات خود از آزمون سخت IP69 است.

چندی پیش مطلع شدیم سامسونگ قصد دارد اولین تولید کننده گوشی هوشمند دارای استاندارد IP69 باشد و اینطور که پیداست اپل نیز قصد دارد با عملی کردن پتنت جدید خود در این راه از غول کره‌ای پیشی بگیرد.

گوشی‌های آیفون 12 دارای گواهی IP68 هستند و اپل در وب‌سایت خود برای جلوگیری از نفوذ مایعات و صدمه دیدن آیفون، به هفت نکته اشاره کرده است؛ یکی از نکات مهم عدم قراردادن آیفون در معرض جریان آب پرفشار یا آب با سرعت بالا مانند هنگام دوش گرفتن، موج‌سواری، اسکی روی آب و جت اسکی است.

منتظر محصولات اپل با گواهی IP69 باشید

امروز اطلاعات پتنت 10,848,864 اپل با عنوان «ماژول‌های مقاوم در برابر مایع، مبدل‌های آکوستیک و دستگاه‌های الکترونیکی» منتشر شد که هرچند در متن این پتنت حرفی از استاندارد IP69 به میان نیاورده شده، اما کوپرتینویی‌ها از این تکنولوژی برای دستیابی به این گواهی استفاده خواهند کرد.

در این پتنت ذکر شده اپل قصد دارد خواسته‌ی کاربرانی که از ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری لذت می‌برند را برآورده کند؛ پس اپل قصد دارد آیفون‌های نسل‌های بعدی را به سمت دریافت گواهی IP69 یا حداقل استانداردی بالاتر از IP68 سوق دهد.

منتظر محصولات اپل با گواهی IP69 باشید

پتنت جدید Apple ماژول‌های مقاوم در برابر مایعات مختلفی را عنوان کرده که از نفوذ آب یا دیگر مایعات به محدوده‌ای مشخص جلوگیری می‌کنند. این ماژول‌ها می‌توانند با یکدیگر ترکیب شده و روی یک دستگاه الکترونیکی قرار گیرند و از نفود مایعات به بخش‌های داخلی آن جلوگیری کنند.

در این رابطه بخوانید:

- جریمه نیم میلیارد دلاری اپل به جرم نقض پتنت شرکت VirnetX
- اپل برای حل و فصل پرونده کاهش سرعت گوشی‌های آیفون قدیمی 113 میلیون دلار می‌پردازد
- فقط دو سال دیگر با آیفون های تاشو فاصله داریم
- پتنت نسل جدید قلم هوشمند اپل Pencil با دوربین و میکروفون به ثبت رسید

در این پتنت اپل بخشی موسوم به نفوذپذیر گاز (Gas-Permeable) و درپوش‌های صوتی را طراحی جدیدی بخشیده است و غشایی مقاوم در برابر مایعات را بین این دو قرار می‌دهد که این غشا صدا را به‌راحتی عبور می‌دهد و باعث افت کیفیت آن نمی‌شود، اما از نفوذ آب و مایعات جلوگیری می‌کند. این غشا در صورتی که تغییرات فشار هیدرواستاتیک یک سمت آن از یک مقدار خاص کمتر باشد، قادر است از حرکت و نفوذ آب جلوگیری کند.

منتظر محصولات اپل با گواهی IP69 باشید

FIG. 1: ماژول مقاوم در برابر آب
FIG. 2: ماژول میکروفون که می‌تواند با ماژول مقاوم در برابر آب ترکیب شود

غشاء مذکور می‌تواند از چند PTFE (پلی‌تترافلوئورتیلن) که با نام تفلون شناخته می‌شود یا PTFE منبسط شده (ePTFE) تشکیل شود.

جالب اینجاست که در پتنت جدید، اپل از نوع دستگاه سازگار با این ماژول‌های حرفی نزده و به احتمال زیاد ماژول‌های مذکور برای تمام محصولات الکترونیکی اپل مانند آیپد و آیفون‌ها کاربردی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06