تولید چری تیگو 5 توربوشارژ در دستور کار مدیران خودرو قرار گرفت


تولید چری تیگو 5 توربوشارژ در دستور کار مدیران خودرو قرار گرفت

رسانه کلیک – چری تیگو 5 یکی از محبوب‌ترین محصولات کمپانی چینی «چری اتومبیل» است که سال‌ها پیش پا به بازار ایران گذاشت و با وجود برخی به‌روزرسانی‌های ظاهری در این مدت، قوای فنی آن طی این سالها چندان تغییری نداشته است. حالا گویا مدیران خودرو قصد دارد تا این کراس اوور جمع و جور […] نوشته تولید چری تیگو 5 توربوشارژ در دستور کار مدیران خودرو قرار گرفت...

رسانه کلیک – چری تیگو 5 یکی از محبوب‌ترین محصولات کمپانی چینی «چری اتومبیل» است که سال‌ها پیش پا به بازار ایران گذاشت و با وجود برخی به‌روزرسانی‌های ظاهری در این مدت، قوای فنی آن طی این سالها چندان تغییری نداشته است. حالا گویا مدیران خودرو قصد دارد تا این کراس اوور جمع و جور را به پیشرانه توربوشارژ مجهز کند.

خودرو کراس اوور چری تیگو 5 جزو معروف‌ترین تولیدات شرکت مدیران خودرو است که با همکاری کمپانی چری در ایران مونتاژ شده و طی سال‌های حضورش در کشور ما صرفا با یک نوع پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی دو لیتری به دست مشتریان ایرانی رسیده است. از همان ابتدا یکی از مهم‌ترین انتقادات وارده بر این خودرو، عملکرد نه چندان هیجان برانگیز قوای فنی آن در مقایسه با حریفانی همچون جک s۵ مجهز به موتور توربوشارژ و یا هایما اس 7 توربو بود که نارضایتی‌هایی را برای خریداران این محصول فراهم آورده است. اما حالا ظاهرا مدیران خودرو این انتقادات را پذیرفته و قرار است چری تیگو 5 را به یک پیشرانه پرخوران توربوشارژ مجهز کند.

تولید چری تیگو 5 توربوشارژ در دستور کار مدیران خودرو قرار گرفت

تولید چری تیگو 5 توربوشارژ در دستور کار مدیران خودرو قرار گرفتاما مدیران خودرو جهت اصلاح قوای فنی تیگو 5 راه چندان دوری را طی نکرده است؛ چراکه گویا قرار شده پیشرانه توربوشارژ چری تیگو 7 و آریزو 5 توربو را به تیگو 5 منتقل کند. این پیشرانه ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور ایجاد می‌کند، توسط شرکت اتریشی AVL طراحی شده و سامانه پرخوران آن نیز به واسطه کمپانی هانیوال توسعه یافته است.

همچنین گیربکس مورد استفاده در چری تیگو 5 توربو نیز نسبت به قبل ارتقا خواهد یافت و جزو جدیدترین جعبه‌دنده‌های سی وی تی ساخت چین خواهد بود. این جعبه دنده قبلا روی چری آریزو 6 مورد استفاده قرار گرفته و از نوع 9سرعته شبیه ‌سازی شده است. طبق اطلاعات رسیده، جعبه‌دنده مذکور سال گذشته در بازار خودروی چین در رده 10 گیربکس برتر این کشور قرار گرفته و تاکنون عملکردی مطلوب را روی چری آریزو 6 موجود در بازار کشورمان از خود به نمایش گذاشته است. با توجه به این به‌روزرسانی باید شاهد عملکرد و رانندگی مهیج‌تر با چری تیگو ۵ توربو نسبت به نسخه معمولی این خودرو و برطرف شدن نسبی نارضایتی‌ها پیرامون عملکرد فنی این کراس اوور مدیران خودرو باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد