فرماندار آستارا: رفع تعطیلی کلینیک‌های گیاه‌پزشکی پیگیری می‌شود


فرماندار آستارا: رفع تعطیلی کلینیک‌های گیاه‌پزشکی پیگیری می‌شود

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: کلینیک‌های گیاه پزشکی که بر بهداشت محصولات کشاورزی صادراتی نظارت داشتند، به علت تخطی از دستورالعمل‌های بهداشتی تعطیل شده‌اند و رفع تعطیلی و فعالیت دوباره آنها را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز یکشنبه در نشست با مسئولان کلینیک های بهداشتی در فرمانداری آستارا گفت: هفت کلینیک به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، توسط سازمان حفظ نباتات کشور تعطیل شده و با توجه به ضرورت فعالیت آنها و اشتغال تعداد زیادی جوان در آن مراکز، مشکلات کلینیک ها جمع بندی و با مستندات به مراجع ذیربط ارجاع شده است.

وی ادامه داد: در صادرات کالاها و مراوده با کشورهای خارجی نباید کوچکترین خطایی رخ دهد و باید رویه نظارت کارشناسان کشاورزی بر محصولات نباتی صادراتی در پایانه بار تغییر کند و بیمه مسئولیت کلینیک ها مورد توجه مدیران آنها قرار گیرد.

ایرج شیارکار مدیر جهاد کشاورزی آستارا هم در این نشست گفت: امسال حجم صادرات محصولات کشاورزی از مرز زمینی آستارا نسبت به سال گذشته ۹۸ درصد افزایش یافته و اختصاص بخشی از پایانه بار به محل بازدید کارشناسان کشاورزی از کامیون های حمل بار ضروری است.

طاهر سجادی مدیر پایانه بار آستارا هم گفت: روزانه به طور متوسط ۲۰۰ تا ۳۰۰ کامیون در پایانه تردد می کنند و از ۲۴ غرفه موجود در داخل پایانه، ۱۴ غرفه در اختیار شرکت های حمل و نقل است.

به گفته مسئولان استانی ۸۰ درصد صادرات گیلان از مرز آستارا انجام می گیرد و همچنین در هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی آستارا، ۶ هزار و ۹۰۰ بهره بردار به کشت و تولید محصول هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم تجارت و حمل و نقل خارجی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)