فعالیت هواشناسان در روزهای کرونایی همچنان ادامه دارد


فعالیت هواشناسان در روزهای کرونایی همچنان ادامه دارد

زاهدان- ایرنا- معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: در حالی حدود 10 ماه از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و در اغلب دستگاه‌های اجرایی محدودیت‌های هوشمند اعمال شده اما کارشناسان هواشناسی برای پایش جو و مدیریت بحران‌های جوی به صورت شبانهروزی کاری پای کار هستند.

فرخ محمدی روز یکشنبه در حاشیه سفر به زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: درست چهل سال قبل وقتی رژیم بعث عراق به مرزهای سرزمینی کشور تعدی کرد و آتش جنگ هشت ساله را شعله ور ساخت، کارشناسان هواشناسی دوشادوش رزمندگان اسلام در مناطق جنگی حاضر شدند و با پایش شرایط جوی این مناطق، کمک زیادی به مدیریت عملیات‌های جبهه کردند.
وی افزود: اگرچه در آن شرایط بسیاری از فعالیت‌های کاری بویژه اداری در این مناطق و سایر مناطق کشور مختل شده بود اما فعالیت کاری دیدبانان هواشناسی کشور دو چندان شد به طوری که آنان علاوه بر پایش وضعیت جوی شهرهای کشور، وظیفه داشتند با اعزام به مناطق جنگی وضعیت جوی این مناطق در نوار غربی کشور را نیز پایش کنند.

معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: سربازان هواشناسی حالا نیز با وجود همه گیری ویروس کرونا مانند سربازان سلامت کشور به صورت شبانه روزی در سنگر خدمت به مردم حاضرند تا مبادا یک بحران جدید در حوزه مخاطرات جوی، کشور را تهدید کند.
وی بیان کرد: کمبود نیروی انسانی در بخش‌های پایش و پیش‌بینی وضع هوا سبب شده تا فعالیت کاری کارشناسان هواشناسی در شرایط همه گیری کرونا با چالش جدی مواجه شود. چالشی که فشار کاری آنان را دو چندان کرده است.
محمدی خاطرنشان کرد: سازمان هواشناسی با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است که این کمبودها حتی در شرایط کاری عادی نیز چالش برانگیز است حالا با وجود همه گیری ویروس کرونا چالش‌های ما وسیع‌تر و عمیق‌تر شده است.
وی با بیان اینکه هواشناسی در هیچ شرایطی تعطیل بردار نیست، گفت: حتی در زمان وقوع زلزله بم و پس لرزه‌های شدید پس از آن نیز کارشناسان هواشناسی که از سایر نقاط کشور به این منطقه اعزام شده بودند تا پایان فعالیت‌های امدادی در منطقه باقی مانند و خدمات آب و هوایی برای نشست و برخاست هواپیماهای امدادی ارائه کردند.

معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور با قدردانی از تلاش‌ها و جانفشانی کارشناسان هواشناسی که با وجود شرایط بحرانی کرونا در حال خدمت رسانی بی وقفه به مردم کشور هستند، اظهارداشت: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هر چه زودتر از شرایط بحران کرونا خارج شویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید