ارائه خدمات اداری در کامیاران تلفنی و غیرحضوری شد


ارائه خدمات اداری در کامیاران تلفنی و غیرحضوری شد

سنندج - ایرنا - فرماندار کامیاران گفت: با توجه به اعمال محدویت‌های کرونا و کاهش حداکثری حضور کارکنان در دستگاه‌های اجرایی، خدمات اداری در این شهرستان تا اطلاع ثانوی به صورت تلفنی و غیر حضوری است.

مسعود الماسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس دستورالعمل جدید نحو فعالیت ادارات و سازمان‌های دولتی در هفتە جاری مقرر شد، ادارات با حداقل نیروها نسبت به خدمت رسانی به مراجعین اقدام کنند.

وی افزود: ستاد مدیریت کرونا شهرستان در این راستا به منظور کاهش مراجعات مردم به ادارات، خدمات اداری در این شهرستان تا اطلاع ثانونی به صورت تلنفی و مجازی انجام خواهد شد و ارباب رجوع باید ابتدا با تماس تلفنی خدمت خود را اعلام و پس از آن در صورت ضرورت به اداره مراجعه کنند.

رییس ستاد مدیریت کرونا شهرستان کامیاران اضافه کرد: بر اساس تصمیمات ستاد شهرستان شده دستگاه‌های اجرای در وقت اداری برخی کارکنان را موظف به پاسخگویی تلفنی مامور کرده تا درخواست متقاضیان بررسی شود.

به گزارش ایرنا، طرح جامع اعمال محدویت‌های پویا ستاد ملی کرونا، از روز شنبه اول آذر با ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی به شهرهای نارنجی و قرمز از نظر وضعیت شیوع ابتلا به ویروس کرونا به مرحله اجرا در آمده و تا ۱۴ آذر ادامه دارد.

هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان سروآباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.

در تمام شهرستان‌های استان کردستان در ۲ هفته اول آذر مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تعطیل است و در شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با ۵۰ درصد و سایر اداره‌ها با حداقل نیرو طبق نظر مدیران دستگاه‌ها و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

فعالیت دستگاه‌های خدماتی با ۷۰ درصد در شهرهای وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر اداره‌ها با ۵۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری کار می‌کنند.

بین ۸۰ تا ۹۲ درصد مردم در سطح شهر و حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد اصناف کردستان محدودیت های کرونایی را رعایت می کنند که مردم دیواندره با ۹۲ و قروه با ۹۱ درصد در صدر هستند.

استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی ۱۰۰ درصد، در بانک‌ها و ادارت ۹۸ درصد بوده و به صورت میانگین ۷۱ درصد مردم از این کالا استفاده می‌کنند.

با توجه به اعلام اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان تردد بین جاده‌ای در استان طی هفته اول آذر نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۴۰ درصد کاهش برخوردار شده است.

در حال حاضر ۵۵۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۳۵۱ نفر در سنندج، ۲۹ نفر در سقز، ۴۴ نفر در مریوان، ۳۴ نفر در قروه، ۳۴ نفر در کامیاران، ۲۷ نفر در بانه، ۱۹ نفر در بیجار، هفت نفر در دیواندره، ۲ نفر در دهگلان و ۶ نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر شنبه هشتم آذر در مجموع ۱۳ هزار و ۴۰۲بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۳۹۱ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ نفر رسیده و ۴۷ هزار و ۶۸۶ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند که ۶۴۸ هزار و ۸۳۱ نفر بهبود یافته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار