دورهمی‌های خانوادگی یکی از کانون‌های انتقال ویروس کرونا است


دورهمی‌های خانوادگی یکی از کانون‌های انتقال ویروس کرونا است

قصرشیرین- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: دورهمی‌های خانوادگی و شب‌نشینی‌ها یکی از کانون‌های انتقال ویروس کرونا است از این رو مردم باید از برگزاری و حضور در این گونه آیین‌ها پرهیز کنند.

دکتر رضا منصوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون ۳۹۵ تن در قصرشیرین به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از مجموع مبتلایان ۱۷ تن فوت کرده اند.

وی اظهار داشت: اکنون در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین ۲ تن بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: همچنین تیم های نظارتی شبکه بهداشت و درمان با همکاری بسیج و جمعیت هلال احمر در حال اجرای طرح شهید سلیمانی و پایش خانواده ها و ارایه آموزش های به صورت هرخانه یک پایگاه سلامت هستند.

منصوری افزود: از مردم می خواهیم موازین و اصول بهداشتی را رعایت کنند و در منازل خود بمانند و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند تا شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم.

او گفت: اعمال محدودیت ها و منع تردد به طور یقین در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی دارد و راستای صیانت از سلامت مردم عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن دست ها به طور منظم و ضدعفونی کردن آن ها، جداسازی بیماران و رعایت قرنطینه توسط مبتلایان و افراد ناقل همگی از مواردی است که مردم باید آن را جدی بگیرند.

وی گفت: تیم های نظارتی نیز کار نظارت بر اصناف و بازار را به طور کامل برعهده دارند و رضایتمندی نسبی از رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح شهر و مکان های عمومی و اصناف و همچنین پایبندی مردم به اصول بهداشتی وجود دارد ولی این به معنای آن نیست که ویروس از شهرستان ریشه کن شده بلکه ویروس کرونا در کمین همه ما است و کوچکترین سهل انگاری می تواند باعث ورود بیماری کووید ۱۹ به خانواده های همه ما باشد.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می شود.

تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در کرمانشاه کاهش یافت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان پنج نفر بوده که با این تعداد مجموع جان‌ باختگان به هزار و ۲۴۵ نفر رسید.

«مهدی محمدی» روز شنبه به ایرنا افزود: این پنج نفر شامل ۲ نفر در شهرستان جوانرود، یک نفر شهرستان کنگاور، یک نفر شهرستان هرسین و یک نفر شهرستان اسلام آبادغرب است.
به گزارش ایرنا، در آبان ماه تعداد فوتی های بیماران کووید ۱۹ در استان کرمانشاه به ۲۴ هم رسید.
محمدی همچنین گفت: در شبانه روز گذشته ۶۱ مورد بیمار مثبت بستری و ۷۹ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان کرمانشاه شناسایی شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !