فرماندار:25 واحد صنفی در شهرستان فارسان پلمب شد


فرماندار:25 واحد صنفی در شهرستان فارسان پلمب شد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار فارسان گفت: در هشت روز نخست طرح 2 هفته‌ای اعمال محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا 25 واحد صنفی متخلف در این شهرستان پلمب شد.

مرداس طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد:تخلف این تعداد واحد صنفی در بازرسی‌های انجام شده از بازار شهرستان فارسان از ابتدای شروع طرح ۲ هفته‌ای اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید مقابله با ویروس کرونا، شناسایی و پرونده آن‌ها پس از پلمب به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: در این مدت میزان استفاده از ماسک بین مردم شهرستان فارسان به بیش از ۹۰ درصد، بازاریان ۹۵ درصد و در دستگاه‌های اجرایی به ۹۵ درصد افزایش یافته است.

طاهری تصریح کرد:با وجود اطلاع‌رسانی و تاکید فراوان به مردم مبنی بر ماندن در خانه همزمان با طرح ۲ هفته‌ای اعمال محدودیت‌های کرونایی، اما همچنان گزارش‌هایی مبنی بر شلوغ بودن بانک‌ها ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: امید است در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا نسبت به این مهم چاره‌اندیشی و نسبت به ارائه راهکاری برای خلوت شدن بانک‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها اقدام شود.

فرماندار فارسان اظهار داشت: علاوه بر بستن ورودی آرامستان‌های این شهرستان، جلوگیری از ورود خودرو، استفاده از توان معتمدان و متنفذان محلی، نیروی انتظامی، بسیج و شهرداری‌ها اما هنوز پنج تا ۲۰ درصد شهروندان، روزهای پنجشنبه بر سر مزار درگذشتگان خود حضور می‌یابند.

به گزارش ایرنا، از روز شنبه یکم آذرماه سال‌جاری فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و کیار و رسته‌های شغلی سه و چهار نیز در سایر شهرستان‌ها تعطیل شده است.

بر اساس این مصوبه فعالیت مشاغلی نظیر کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته، مراکز زیرساختی و حیاتی شامل مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت، حمل و نقل عمومی کالا و مسافر، حمل و نقل درون‌شهری، ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها، سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی، مراکز تولید و عرضه فراورده‌های لبنی و نانوایی، مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی و اورژانس، داروخانه‌ها، مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‎بر، خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی، شرکت‌های خدمات اینترنتی، رسانه‌های مکتوب و برخط، مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولان، جانبازان، مراکز توان‌بخشی، تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی، فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی، مصالح ساختمانی و آهن آلات، کارگاه‌های صنعتی مانند جوشکاری و تراشکاری، چاپخانه‌ها، خشکشویی‌ها و آرامستان‌ها بلامانع است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

هم‌اینک بیش از چهار هزار واحد صنفی در بازار شهرستان فارسان فعالیت دارد.

فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور