43 تیم محله‌محور بهداشتی در پارس‌آباد مغان آغاز بکارکرد


43 تیم محله‌محور بهداشتی در پارس‌آباد مغان آغاز بکارکرد

اردبیل - ایرنا - فرماندار پارس‌آباد مغان از فعالیت 43 تیم محله‌محور برای نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی با محوریت بسیج در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز یکشنبه در جلسه قرارگاه فرماندهی عملیات مدیریت کرونا اظهارداشت: ۲۵۸ نفر در قالب ۴۳ تیم پنج نفره به فرماندهی پایگاه‌های بسیج و متشکل از معتمدین و اعضای داوطلبان جمعیت هلال احمر و کارشناسان بهداشت و درمان و بسیجیان نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم برگزاری تجمعات و مراسمات عروسی و مجالس ترحیم و جلوگیری از فعالیت صنوف پرخطر را بر عهده خواهند داشت.

وی همچنین اجرای برنامه‌های محله‌محور حمایتی و مراقبتی و نظارتی بر قرنطینه خانواده‌های مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا را از فعالیت‌های این تیم‌ها ذکر کرد.

او افزود: ارشاد و امر به معروف و آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی و کمک‌های مومنانه نیز توسط این تیم‌ها انجام می‌شود.

امامی گفت: هر جا که مردم وارد عمل شده‌اند کارها بهتر پیش رفته و اطمینان داریم بسیج به واسطه مردمی بودن در این ماموریت موفق خواهد بود.

وی به شناسایی ۴۳ محل سرو قلیان در شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و اظهارداشت: این قلیان‌سراها به صورت پنهانی و بدون مجوز صنفی در واحدهای تجاری متروکه ، زیرزمین‌ها و خانه‌ها به فعالیت می‌پرداختند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های مردمی و بازرسی‌های بهداشتی و بسیج اصناف و اماکن نیروی انتظامی تمامی این اماکن با هماهنگی دادستانی توسط نیرو های انتظامی و مرزبانی پلمب و تعطیل خواهد شد.

وی گفت: بانیان این قلیان‌سراها به جرم تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی به مراجع قضایی برای اعمال اشد مجازات قانونی معرفی خواهند شد.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قراردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید