10 درصد دانش‌آموزان خلخالی فاقد امکانات تحصیل در فضای مجازی هستند


10 درصد دانش‌آموزان خلخالی فاقد امکانات تحصیل در فضای مجازی هستند

اردبیل _ ایرنا _ مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: 10 درصد از مجموع دانش‌آموزان این شهرستان فاقد امکانات آموزش تحصیلی لازم برای بهره‌مندی از آموزش‌های ارائه شده در فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد هستند.

رضا محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تاکنون بیش از هزار دانش‌آموز فاقد امکانات از قبیل گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت در مدارس شهری و روستایی شناسایی شده‌اند.

او افزود: بضاعت مالی پایین ، درآمد کم خانواده‌ها و بالا بودن قیمت گوشی تلفن همراه و تبلت از جمله عوامل موثر در بی بهره‌بودن این دانش‌آموزان از برنامه‌های آموزشی فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد است.

وی گفت: از مهرماه امسال برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تامین امکانات آموزش از طریق فضای مجازی ۳۷ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت با هزینه‌کرد ۸۴۰ میلیون ریال از طریق کمک‌های مالی مدیران ،دبیران و معلمان مدارس و همچنین خیرین منطقه خریداری شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

محمدی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه اعتبار دولتی برای تهیه چنین لوازمی در اختیار آموزش و پرورش خلخال قرار داده نشده ، اظهارداشت: با توجه به ادامه وضعیت شیوع کرونا و ادامه تعطیلی مدارس و لزوم بهره‌مندی همه دانش‌آموزان از امکانات تحصیلی فضای مجازی باید برای تامین این امکانات فکری اندیشیده شود.

بخشدار بخش شاهرود خلخال نیز گفت: در اجرای پویش سراسری کمک مومنانه با عنوان "لبخند رضایت" تاکنون ۲۶ دستگاه تبلت تهیه شده و به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم روستاهای این بخش اهدا شده است.

مسیب پارساپور با بیان اینکه با پیگیری انجام شده در آینده‌ای نزدیک برای ۱۵ دانش‌آموز گوشی و تبلت تهیه خواهد شد، اظهارداشت: پویش همدلی و مهربانی در بخش شاهرود خلخال با حضور خیرین و همت متولیان موسسه خیریه درمانی عاشورای شهر کلور برگزار و تاکنون برای خرید و تهیه امکانات تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند بالغ بر ۹۰ میلیون ریال از طریق این موسسه هزینه شده است.

خلخال در جنوب اردبیل قراردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو