طلاب و علمای شیعه و سنی ایرانشهر خون اهدا کردند


طلاب و علمای شیعه و سنی ایرانشهر خون اهدا کردند

زاهدان- ایرنا- مسوول حوزه شهید مطهری سپاه ایرانشهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: طلاب و علمای شیعه و سنی این شهرستان در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش اهدای خون با حضور در پایگاه‌ انتقال خون و اهدای مقادیری از خون خود به یاری نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی آمدند.

محمد اربابی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه آن هم در شرایط امروز که با کرونا روبه رو هستیم امری مهم و ضروری است.

رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر نیز گفت: با شیوع ویروس کرونا متاسفانه اهدای خون در این شهرستان افزون‌بر ۸۰درصد کاهش یافته است.

اسماعیل میرکازهی نیاز ماهانه خون در ایرانشهر را حدود ۲ هزار واحد اعلام کرد و افزود: ٣٠ درصد این مقدار خون از سطح شهرستان و بقیه از دیگر نقاط استان و کشور تامین می‌شود.

وی با اشاره به نقش مردم در نجات و زندگی بخشیدن به بیماران نیازمند به خون اظهارداشت: حضور مستمر مردم به طور خاص در این روزهای سخت می‌تواند بهترین و شیرین‌ترین لحظه‌ها را در نظام سلامت بسازد زیرا چشم بیماران، منتظر اهدای خون و رساندن این مایه حیات بخش به بدن رنجور آنهاست.

رییس سازمان انتقال خون ایرانشهر با دعوت مردم به اهدای خون گفت: واقعا در این روزها، بیش از همیشه به مهربانی و وفاداری مردم نیازمندیم و امیدواریم در کنار سختی‌ها و تلخی‌های کرونا، شاهد صحنه‌های پر از عشق و زندگی در مراکز اهدای خون باشیم.

وی با اشاره به کاهش مراجعات مردم به مراکز انتقال خون در پی شیوع کرونا افزود: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که انتقال خون بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌ انتقال خون ایران، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کند و همیشه مراکز انتقال خون و تمام تجهیزات این مرکز، ضد عفونی و استریل می‌شوند.

میرکازهی با تاکید براینکه اهدای خون می‌تواند زندگی بسیاری از مردم را نجات دهد، گفت: هرواحد خون می‌تواند جان سه نفر را از مرگ قطعی نجات دهد.

به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان‌وبلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار