300 درسنامه و 200 بسته کمک آموزشی در قصرقند توزیع شد


300 درسنامه و 200 بسته کمک آموزشی در قصرقند توزیع شد

زاهدان- ایرنا- مدیرآموزش و پرورش قصرقند در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: 300 درسنامه و 200 بسته کمک آموزشی به منظور تکمیل فرایند آموزش غیرحضوری بین دانش آموزان این‌شهرستان توزیع شده است.

عبدالناصر حسینزایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۱۵ هزار و ۶۳۳ دانش‌آموز در قصرقند مشغول به تحصیل هستند اما نبود زیرساخت‌های ارتباطی سبب شده تا درصدی کمی از دانش‌آموزان در این شهرستان از فضای مجازی برای تکمیل فرآیند آموزش خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: از طرفی فرهنگ آموزش الکترونیک نیز در میان مردم این منطقه بسیار ضعیف و کمرنگ است و دانش‌آموزان و خانواده‌ها همچنان به آموزش مبتنی بر کتاب و دفتر پایبند هستند.

این مسوول ادامه داد: بر همین اساس تکمیل فرایند آموزش جمعیت کثیری از دانش آموزان این شهرستان از طریق ارسال درسنامه، راهنمایی راهبران آموزشی و اهدای کمک بسته های آموزشی انجام می‌شود.

حسین زایی تصریح کرد: هفت راهبرآموزشی در قصرقند حضور دارند که هر کدام وظیفه توزیع درسنامه و راهنمایی آموزشی برای ۲۰ تا ۲۵ روستای این شهرستان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: از زمان غیرحضوری شدن آموزش تا کنون ۳۰۰ درسنامه تهیه و در مناطقی که به شبکه اینترنت دسترسی ندارند، بین دانش‌آموزان قصرقند توزیع شده است.

مدیر آموزش و پرورش قصرقند با بیان اینکه در برخی نقاط این شهرستان حتی آنتن دهی تلویزیون نیز با مشکل مواجه است، خاطرنشان کرد: تولید محتوای آموزشی و ضبط فیلم تدریس در شهرستان به دلیل نبود امکانات و همچنین کمبود اعتبارات تاکنون میسر نشده و به همین دلیل از فیلم‌های تولید شده در مرکز استان برای آموزش دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

وی همچنین از توزیع ۲۰۰ بسته کمک آموزشی میان دانش آموزان مستعد و کم برخوردار قصرقند خبر داد و گفت: با پیگیری رییس شورای اسلامی شهر ساربوک ۲۰۰ بسته آموزشی شامل کتب کمک آموزشی و کنکوری به دانش‌آموزان مستعد و کم برخوردار مدارس امام خمینی(ره)، زینبیه و ام الحکیم اهدا شد.

حسین‌زایی تصریح کرد: این بسته‌های آموزشی از سوی یک خیر به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال تهیه و با هدف تعمیق و استمرار یادگیری و ارتقای بنیه علمی دانش آموزان و ایجاد عدالت آموزشی در شرایط آموزش غیرحضوری به علت شیوع ویروس کرونا برای توزیع بین دانش آموزان به مدارس تحویل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج