65 درصد تخت‌های بیماران کرونایی سیستان‌وبلوچستان تکمیل است


65 درصد تخت‌های بیماران کرونایی سیستان‌وبلوچستان تکمیل است

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، گفت: از مجموع 320 تخت‌های بستری و مراقبت ویژه اختصاص یافته برای بیمارن تنفسی و کرونایی سیستان و بلوچستان 65 درصد آنها هم‌اینک تکمیل است.

دکتر محمد هاشمی شهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هر چند به دنبال اعمال محدودیت‌های جدید، کاهش مختصری در موارد مثبت روزانه و موارد جدید بستری مبتلایان کرونا به وقوع پیوسته اما این موفقیّت‌های اندک نیز به شدت شکننده بوده و هنوز زمان مناسب برای ارزیابی نهائی نتایج این محدودیت‌ها فرا نرسیده است.
وی ادامه داد: استمرار موفقیت‌های اندک فعلی و کاهش بیشتر موارد ابتلا و بستری همچنان نیازمند جدیت و مشارکت جمعی، هم از سوی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و هم از سوی اقشار مختلف مردم و خانواده‌هاست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام کاهش۳۰ درصدی موارد بستری در مراکز درمانی استان در مقایسه با قبل از اعمال محدودیت‌های جدید گفت: این روند فقط در صورت جدیت کسبه، بازاریان و کارکنان ادارات و سازمان‌ها در استمرار این محدودیت‌ها و به موازات آن کاهش دورهمی‌های خانوادگی ادامه پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت شناسایی و جداسازی افراد مثبت از دیگر افراد سالم جامعه گفت: طرح بیماریابی خانه و محله محور نیز با مشارکت جددی بسیج و تعداد دیگری از نهادهای مرتبط و با همکاری و محوریت استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در قالب طرح« شهید حاج قاسم سلیمانی» از ابتدای آذر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
دکتر هاشمی شهری از مردم خواست تا همچنان از سامانه‌های تلفنی و اینترنتی ۴۰ ۳۰ برای ثبت اطلاعات خود و اعلام علائم بیماری استفاده کنند.
وی با بیان این مطلب که تعداد موارد مثبت شناسایی شده در سیستان‌وبلوچستان نیز به میزان ۲۰ درصد کاهش داشته است گفت: تا کنون بیش‌از ۵۵ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شده و روزانه افزون‌بر ۵۰۰ تست آزمایشگاهی کرونا هم از بیماران مشکوک اخذ می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تمامی هزینه‌های آزمایشاتی که در مراکز دولتی از بیماران مشکوک انجام می‌شود رایگان بوده و با تامین اعتبار از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان وجهی از مراجعان به مراکز غربالگری سرپائی بابت انجام آزمایش اخذ نمی‌شود.
وی بیان کرد: هر چند در چند روز اخیر شاهد کاهش خفیفی در تعداد موارد جدید بستری هستیم اما به دلیل اینکه در هفت تا ۱۰ روز اخیر با شیب تند افزایشی در تعداد موارد ابتلا و بستری مواجه بودیم شاهد افزایش موارد بستری و به تبع آن افزایش تعداد بیماران بدحال هستیم و به همین دلیل استمرار تعداد متوفیان فعلی و یا حتی افزایش در موارد فوت روزانه ناشی از کرونا در خلال هفت تا ۱۰ روز آینده محتمل است.
هاشمی افزود: با شناسایی ۱۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا، تعداد موارد قطعی آزمایشگاهی این ویروس در سیستان‌وبلوچستان به ۲۳ هزار و ۳۱۲ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۹ نفر از هم استانی‌های عزیزمان را به دلیل این ویروس از دست دادهایم و بدین ترتیب تعداد موارد کل فوت با نتیجه قطعی آزمایشگاهی کرونا به ۹۴۸ نفر در این استان رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)