تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت


تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با گذشت هشت روز از اعمال محدودیت‌های آذرماه روند تعداد بیماران سرپایی در استان کاهش یافت.

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچند این روند بسیار شکننده است و چنانچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تداوم نداشته باشد شیوع ویروس کرونا در استان همچنان سیر صعودی به خود می‌گیرد.

وی برگزاری دورهمی‌ها و مراسم‌های عزا و عروسی را نقطه ضعف شیوع کرونا در استان دانست و گفت: اگر مردم همانطور که در حوزه بازار و اصناف همکاری کردند در این مورد نیز مشارکت کنند، بی‌شک در هفته‌های آینده شاهد کاهش بیماران بستری و فوتی‌های ناشی از این ویروس خواهیم بود.

شیرانی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۷ بیمار سرپایی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند، تصریح کرد: این در حالی است که قبل از اعمال محدودیت‌ها این تعداد به طور میانگین روزانه ۴۰۰ بیمار بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بازگشایی اصناف و بازار به صورت تدریجی باشد، اظهار داشت: بازگشایی یک باره می‌تواند تاثیرات منفی به دنبال داشته باشد و دستاوردهای ناشی از محدودیت ها را تا حدی بی اثر کند.

شیرانی از کاهش تعداد بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه نیز خبر داد و گفت:هم‌اینک ۵۲ بیمار بدحال در مراکز درمانی استان بستری هستند در حالی که پیش از این تعداد بیماران بدحال به بالای ۷۰ نفر نیز می‌رسید.

وی خاطر نشان کرد: امید است با همراهی خوب مردم در اجرای محدودیت‌ها روند کاهشی تعداد بیماران سرپایی تداوم یابد و سپس یک تا ۲ هفته بعد از آن تعداد بیماران بستری و به فاصله یک هفته پس از آن تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش پیدا کند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید