مرکز جامع درمان اعتیاد مردان و بانوان در اردبیل بهره‌برداری شد


مرکز جامع درمان اعتیاد مردان و بانوان در اردبیل بهره‌برداری شد

اردبیل - ایرنا- مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از بهره‌برداری 2 مرکز بازتوانی و درمان اعتیاد مردان و بانوان در اردبیل خبر داد و گفت: .این مراکز نخستین مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد استان بوده و با پذیرش معتادان شروع به فعالیت کرده است.

به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این مراکز به ایرنا افزود: مرکز مردان در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و زیر بنای ۲ هزار متر مربع شامل بخش‌های سم زدایی، سالن‌های مراقبتی و اقامتی، بخش درمان و اشتغال با ظرفیت ۲۰۰ نفر است.

به گفته وی، مرکز جامع بانوان نیز شامل همین بخش‌ها با ظرفیت ۶۰ نفر پذیرش بوده و تمامی خدمات درمان و بازتوانی شامل سم زدایی و درمان پرهیز مدار، درمان اقامتی، اشتغال، درمان و آموزش های روزانه و صیانت از خانواده در قالب یک مرکز به مددجویان ارایه خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل افزود: هدف عمده این مراکز اثر بخشی بیشتر برنامه‌های درمان، افزایش درصد بهبودی مقیمان و درمان کامل آنها است.

وی با اشاره به روند ارایه خدمات در این مراکز گفت: معتادان بعد از غربالگری، به مدت ۲ هفته در واحد سم زدایی تحت درمان پرهیزمدار قرار گرفته و بعد از آن به مدت ۵/‏۳ ماه در واحد اقامتی تحت درمان و بازتوانی قرار می‌گیرند.

ستاری بیان کرد: در این مدت علاوه بر ارایه درمان های روانشناختی، حرفه آموزی و ایجاد اشتغال از اولویت‌های فعالیت این مراکز است.

او با بیان اینکه بعد از این مدت مددجویان از مرکز ترخیص شده و به مدت هشت ماه تحت پوشش برنامه‌های روزانه آموزشی و بازتوانی مستمر مرکز قرار می‌گیرند، افزود: از جمله این برنامه‌ها الزام شرکت در جلسات آموزشی معتادان گمنام، آموزش و برنامه‌های صیانت از خانواده می‌باشد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: اداره این مراکز و ارایه کامل برنامه‌های درمان مطابق با پروتکل‌های ابلاغی، نیاز به همکاری جدی دستگاه‌های ذیربط با درمان و بازتوانی اعتیاد از جمله دانشگاه علوم پزشکی استان، اداره ورزش و جوانان استان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سایر دستگاه‌هاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)