ترور چهره علمی، نشان نادانی و غور در جاهلیت مدرن است


ترور چهره علمی، نشان نادانی و غور در جاهلیت مدرن است

آستارا - ایرنا - مدیر، استادان و طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت علی بن ابیطالب (ع) شهرستان تالش با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده، ترور این چهره و دانشمند علمی را حماقت محض و نشانگر غوطه‌ور شدن مدعیان تمدن و حقوق بشر در جاهلیت مدرن دانستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در بیانیه حوزه علمیه سفیران هدایت علی بن ابیطالب (ع) تالش آمده است؛ خبر شهادت سرباز ولایت، استاد شهید دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به دست دشمنان کوردل و در راس آن، استکبار جهانی و رژیم منحوس اسرائیل، قلب همه انسان های آزاده را به درد آورد.
تقابل با علم و دانایی و خصومت با پیشرفت و آبادانی از باب «حسن و قبح عقلی» امری قبیح بوده و هیچ عاقلی در هیچ نقطه از این کره خاکی، ترور یک دانشمند و استاد فرهیخته دانشگاه را نه تنها تائید نمی کند، بلکه چنین فعلی را عملی غیر انسانی و وحشیانه قلمداد می کند؛ اما امروز کسانی که داعیه دار تمدن و حقوق بشر در جهان هستند، با این عمل شنیع و غیر انسانی، حماقت محض و غور در جاهلیت مدرن را به جهانیان اثبات کردند.

حوزه علمیه سفیران هدایت علی بن ابیطالب سلام الله علیه شهرستان تالش به عنوان تنها مرکز تخصصی تبلیغ در استان گیلان، این حمله وحشیانه توسط ایادی استکبار و عناصر رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و با تبریک و تسلیت به محضر فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی، ملت شریف ایران، خانواده معظم شهید فخری زاده و همچنین جامعه علمی کشور و شاگردان آن دلاور، از نیروهای مسلح و مقتدر نظام مقدس جمهوری اسلامی بخصوص سپاه عزیز خواهشمندیم انتقام خون پاک این شهید راه علم را از عوامل مزدور این حمله وحشیانه بستانند.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های مسلح عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، این دانشمند برجسته کشورمان را به شهادت رساندند.

بر اساس اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

رهبر انقلاب در پیامی با تسلیت شهادت این دانشمند برجسته تاکید کردند:‌ دو موضوع مهم را همه‌ دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخش‌هائی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

رییس جمهوری هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند. به موقع و مناسب، مسئولین مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد.

حوزه علمیه سفیران هدایت تالش از سال ۹۰ تاسیس شده است و بیش از ۸۰ طلبه در این مرکز علمی مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان