واکنش قاطع برنى سندرز به ترور شهید فخری‌زاده


فارس: در ادامه موج محکومیت‌ها و واکنش‌ها به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، «برنی سندرز» سناتور ارشد دموکرات نیز به این اقدام تروریستی واکنش نشان...

فارس: در ادامه موج محکومیت‌ها و واکنش‌ها به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، «برنی سندرز» سناتور ارشد دموکرات نیز به این اقدام تروریستی واکنش نشان داد.


سندرز بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «ترور محسن فخری‌زاده، [اقدامی] غیرقانونی، تحریک‌آمیز و بی‌ملاحظه بود. این اقدام آشکارا با هدف تضعیف دیپلماسی آمریکا-ایران، همزمان با روی کار آمدن دولت جدید بود».


وی با به اشتراک گذاشتن لینک یک تحلیل از روزنامه «نیویورک‌تایمز» مبنی بر اینکه ترور شهید فخری‌زاده با هدف تهدید برنامه «جو بایدن» رئیس‌جمهور احتمالی جدید آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای ایران بود، ادامه داد: «ما نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیافتد. دیپلماسی، نه جنایت، بهترین راه به سمت جلو است».


پیش از این، «کریس مورفی» دیگر سناتور دموکرات نیز با یادآوری اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی تصریح کرد که ترور دانشمند هسته‌ای ایران، کمکی به ایمن‌تر شدن آمریکا، اسرائیل یا جهان نمی‌کند.


«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را هولناک توصیف کرد که با هدف تضعیف دیپلماسی صورت گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد