پاسگاه های محیط بانی گیلان تجهیز شدند


پاسگاه های محیط بانی گیلان تجهیز شدند

رشت – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از تجهیز 15 پاسگاه محیط بانی به تجهیزات و امکانات گرمایشی، سرمایشی و رفاهی خبر داد.

ساسان کفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محیط بانان برای حفاظت از محیط زیست کشور از جان مایه می گذارند افزود: اقلیم متفاوت گیلان، اکوسیستم های مختلف آبی،خشکی و تنوع کم نظیر گونه های حیات وحش موجب شده تا انجام خدمت در محیط زیست استان با مباحث و مشکلاتی متفاوت روبرو باشد.
وی با اشاره به تجهیز پاسگاه های محیط بانی استان به دوربین های فوق مدرن حفاظتی و فناوری های پاک یادآور شد :این اقدام در راستای اجرای بند (ز) ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه و ضرورت استفاده از فناوری های پاک و سازگار با محیط زیست انجام می شود.
کفایی با بیان این که محیط بانان ، ضابطان قضایی محسوب می شوند تاکید کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست باید در تمام زمینه های کاری مرتبط با حفاظت و پایش محیط زیست اطلاعات کافی داشته و در محل انجام خدمت خود به عنوان یک منبع و مأخذ عمل نمایند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان بیان کرد: با توجه به حساسیت ، تنوع بی نظیر و مناطق گسترده تحت مدیریت اگر حمایت همه مردم و همکاری دستگاه محترم قضایی و نیروی خدوم و زحمتکش انتظامی همراه نباشد بی شک محیط بانان استان در این راه مقدس با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد که ۱۴۱ شهید ۳۰۰ جانباز در کشور گواه آن است.
۱۷۲ محیط بان در ۲۱ پاسگاه محیط بانی گیلان مشغول به فعالیت شبانه روزی هستند؛ .گیلان دارای ١٥ منطقه تحت مدیریت شامل یک پارک ملی - چهار اثر طبیعی ملی - پنج پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که ۹.۱۶ درصد از سطح کل استان را شامل می شود ؛ همچنین استان دارای شش منطقه شکارممنوع ( اشکورات- استیل- ناو اسالم- دیلمان درفک- اژدهابلوچ و جیرنده ) نیز بوده که ۱۰.۳ درصد از سطح کل استان را شامل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ اول اردیبهشت + دانلود غزل حافظ