ریزش آوار و خسارت 3 خانه روستایی به علت باران های شب گذشته در باشت


ریزش آوار و خسارت 3 خانه روستایی به علت باران های شب گذشته در باشت

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از ریزش آوار و خسارت 3خانه روستایی به دلیل بارش های اخیر و آب گرفتگی در شهرستان باشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج؛ به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان کهگیلویه وبویراحمد؛ سیدامان‌الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از ریزش آوار وخسارت ۳ خانه روستایی به دلیل بارش های اخیر وآبگرفتگی در شهرستان باشت خبر داد :

جهان بین گفت :طی بارش های شب گذشته تعداد۱۴ عملیات آبگرفتگی انجام گرفت که از این تعداد ۱۲ مورد در شهرستان باشت و دو مورد در شهرستان دنا بوده است ، در سه مورد از این حوادث با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC مبنی بر ریزش آوار در روستای کوشک ظفر شهرستان باشت بلافاصله دو تیم امدادی به محل وقوع حادثه اعزام وضمن ایمن سازی و ارزیابی صحنه حادثه مشخص گردید بر اثر بارندگی دو روز گذشته در شهرستان باشت سقف خانه های قدیمی وکاهگلی روستایی دچار شکاف شده وریزش آب و بخشی از دیوار این منازل نیز ریزش کرده است.
در این حادثه خوشبختانه به کسی آسیب نرسید و نجاتگران جمعیت هلال احمرضمن ارزیابی و خارج سازی وسایل و لوازم خانه مذکور نکات و توصیه های ایمنی را یاد آور شدند و اقلام امدادی مورد نیاز در اختیار حادثه دیدگان قرار گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد؛همه توان امدادی این جمعیت آماده خدمت رسانی در صورت نیاز می باشد و علاوه بر پایگاه‌های ثابت و سیار هلال‌ احمر، ۳۱ تیم امداد ونجات متشکل از۱۲۴ نفر امدادگر ونجاتگر نیز در آماده‌باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳۱ خودروی کمک‌دار و ۳۵ موتورلجن کش وکف کش برای تخلیه آب منازل استفاده خواهد شد.
مدیر عامل هلال احمر استان با بیان اینکه آمادگی‌های لازم برای مقابله با سیل وجود دارد، از آماده سازی تیم های عملیاتی و سرویس و تعمیرات دوره ای تجهیزات امدادی و راه‌اندازی پایگاه‌های زمستانی هلال‌ احمر از ۱۵ آذر خبر داد.

وی گفت: پیرو هشدارهای سازمان هواشناسی و اعلام بارندگی ، از روز های قبل هماهنگی‌های لازم صورت گرفت که تجهیزات مورد نیاز در این شرایط بررسی شود و یک طرح عملیاتی برای مقابله با وقوع سیل احتمالی ارائه شود و همچنین اطلاعاتی از جمله اطلاعات جامع جمعیتی نیز از شهرستان ها دریافت شده و محلی مناسب و کارشناسی شده را جهت اسکان اضطراری مهیا نموده اند ، که در صورت وقوع سیلاب در هریک از شهرستان ها ، افراد حادثه دیده اسکان داده شود.واقلام ضروری در این شرایط در انبار های امدادی مهیا است و در صورت لزوم در اختیار حادثه دیدگان قرار خواهد گرفت.

جهان بین با اعلام شماره تلفن ۱۱۲ گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که اگر مشکل خاصی رخ داد با شماره تلفن ۱۱۲ ارتباط برقرار کنند و توصیه‌های امدادی را جدی بگیرند. همچنین توصیه می‌کنیم که اخبار را از منابع رسمی‌ پیگیری کرده و به شایعات در فضای مجازی توجهی نکنند.

ریزش آوار و خسارت 3 خانه روستایی به علت باران های شب گذشته در باشت

ریزش آوار و خسارت 3 خانه روستایی به علت باران های شب گذشته در باشت

ریزش آوار و خسارت 3 خانه روستایی به علت باران های شب گذشته در باشت

46

کد خبر 1460780

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند