دسترسی تیرانی‌ها به امکانات ورزشی با توسعه زیرساختها فراهم شد


دسترسی تیرانی‌ها به امکانات ورزشی با توسعه زیرساختها فراهم شد

اصفهان-ایرنا-رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون گفت: دسترسی آسان همه مردم این شهرستان به امکانات ورزشی با توسعه زیرساخت‌ها و توزیع متوازن منابع فراهم شده است.

مهدی مرادی روز یکشنبه در گفت ‌و گو اختصاصی با ایرنا افزود: تمرکز زدایی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی نظیر سالن، زمین‌های چمن، خانه‌های ورزش روستایی و محلی، توزیع امکانات و حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌های ترویجی و فرهنگسازی در بخش‌های مختلف تیران و کرون به ویژه بخش روستایی برای توزیع متوازن امکانات و تسهیل دسترسی به امکانات در مدت هفت سال گذشته با رویکرد مدیریت راهبردی انجام شده است.

وی بیان‌ کرد: در این مدت، سه سالن ورزشی سرپوشیده، دو زمین چمن، زمین فوتیال ساحلی و ۱۶ خانه ورزش روستایی، زمین فوتبال، والیبال و ورزش های محلی آسفالتی در بخش روستایی این شهرستان توسط دولت و مشارکت دهیاری‌ها احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: همسو با احداث مجموعه های ورزشی پروژه‌های ترویج ورزش و سلامت مثل برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و برنامه های فرهنگی به اجرا گذاشته شد.

به گفته وی تکمیل سالن ورزش رزمی، سالن ژیمناستیک و سالن ورزشی در دستور کار اداره ورزش و جوانان است که هزینه‌های آن با حمایت‌های مسئولان شهرستانی و استانی از محل اعتبارات متوازن و ارزش افزوده و به صورت مشارکتی از سوی خیرین و استفاده از ظرفیت ماده ۲۷(واگذاری امکانات ورزشی به بخش خصوصی) تامین شده که با بهره برداری از این پروژه‌ها سرانه ورزش این منطقه به میانگین کشوری نزدیک خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با بیان اینکه برگزاری دوره‌های تربیت مربی توسط هیات‌های فرهنگی و ورزشی انجام می شود، یادآورشد: نیروی انسانی برای آموزش و بهره‌برداری از امکانات با اجرای این کارگاه‌های آموزشی تامین می‌شود و نیروهای انسانی متخصص به عنوان سرمایه‌های ورزش در جهت توسعه و گسترش سلامت جامعه نقش آفرینی می‌کند.

وی سرانه ورزشی در این شهرستان برای هر نفر را ۲۲سانتی مترمربع اعلام‌کرد و گفت: سرانه استاندارد ورزشی در کشور برای هر نفر یک متر اعلام شده که فاصله زیادی تا نقطه مطلوب در این منطقه وجود دارد و برای توسعه این امکانات علاوه بر اجرای پروژه‌های دولتی به مشارکت بخش خصوصی و دیگر سازمان‌ها نیاز است.

وی اضافه‌کرد: در حال حاضر ادارات ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و سپاه در تیران و کرون دارای سالن‌ و امکانات ورزشی هستند و که همکاری سایر ادارات شهرستان بر اساس ماموریت سازمانی برای افزایش سرانه ورزشی لازم است.

مرادی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه اشاره کرد و یادآورشد: بیش از۱۰ باشگاه ورزشی و یک استخر شنا سر پوشیده مجهز توسط بخش خصوصی در این منطقه راه اندازی شده و شرایط برای ارائه مجوز برای تاسیس باشگاه‌ها، خانه‌های بازی و خانه‌های ورزش روستایی وجود دارد.

وی همکاری جامعه ورزشی، سازمان های مردم نهاد جوانان، خیرین ورزشیار، مسئولین شهرستانی و استانی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در رشد سرانه و امکانات ورزشی تیران و کرون موثر و راهگشا اعلام‌کرد.

وی به برنامه های هفته تربیت بدنی در تیران و کرون اشاره‌کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، تنوع برنامه و مسابقات عمومی امسال مثل پارسال نیست و ریکرد بر انجام فعالیت‌های آمادگی جسمانی، ورزش همگانی انفرادی و خانواده برای فرهنگسازی و توسعه ورزش های هوازی در بین مردم است.

وی برگزاری مسابقه ورزشی "یک متر و نیم فاصله" را از مهمترین برنامه این هفته اعلام‌کرد و افزود: عموم مردم با انجام فعالیت‌های ورزشی در خانه و یا محیط های روباز و ارسال عکس و فیلم از فعالیت خود، از اداره ورزش و جوانان تیران و کرون جایزه می‌گیرند.

مرادی با بیان اینکه این رویداد فرهنگی و ورزشی به همت موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا و اداره ورزش و جوانان تیران و کرون اجرا می شود، یادآورشد: بهره‌برداری از سالن ژیمناستک و ورزش رزمی و افتتاح پنج خانه ورزش روستایی از دیگر برنامه های این هفته است.

"ایران همدل و ایران قوی" شعار هفته تربیت بدنی امسال است که روز شمار آن شامل شنبه ۲۶ مهر: ورزش، ایثار و معنویت، منش پهلوانی، یکشنبه ۲۷ مهر: ورزش، خانواده، مشارکت اجتماعی، دوشنبه ۲۸: ورزش، آگاهی، سواد حرکتی، سه شنبه ۲۹ مهر: ورزش، بازی‌های سنتی، آیینی و بومی، محلی، چهارشنبه ۳۰ مهر: ورزش، توانمندی جسمی و روحی، امید به آینده، پنجشنبه اول آبان: ورزش، افتخار، غرور و همبستگی ملی، جمعه دوم آبان: ورزش، شهر فعال، روستای فعال است.

در شهرستان تیران و کرون هفت سالن ورزشی و ۲۵ خانه ورزش روستایی،دو باب زمین چمن طبیعی و مصنوعی تحت نظر اداره ورزش و جوانان و یازده باشگاه بدنسازی خصوصی و یک استخر سرپوشیده خصوصی ، ۲ سالن ورزشی زیر نظر آموزش و پرورش و ۱۱ سالن ورزشی وابسته به سپاه پاسداران وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج