ریزش معدن طلا در زیمبابوه 40 کارگر را گرفتار کرد


ریزش معدن طلا در زیمبابوه 40 کارگر را گرفتار کرد

تهران - ایرنا - ریزش یک معدن متروکه طلا در شمال شرقی زیمبابوه دستکم 40 کارگر که به صورت غیررسمی و غیرقانونی در این معدن مشغول به کار بودند را گرفتار کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای شبکه تلویزیونی «ENCA» آفریقای جنوبی، در پی این حادثه که اواخر روز چهارشنبه در معدن «رن – RAN» در شهر «بیندورا – Bindura» در حدود ۷۰ کیلومتری «هراره» پایتخت زیمبابوه رخ داد، تاکنون ۶ کارگر نجات یافته اند و همچنان تلاش ها برای نجات دیگر کارگران ادامه دارد.

«ناتان نُکومو - Nathan Nkomo» مدیر آژانس امداد و نجات دولتی (یگان حفاظت مدنی) که در محل حادثه حضور داشت به خبرگزاری فرانسه گفت: این کارگران جزو آن دسته از سندیکاهای سازمان یافته‌ای هستند که در این معدن مشغول فعالیت استخراج بودند.

پس از تخریب ستون‌های معدن، کل آن فروریخت و تعداد دقیق کارگرانی که در آن مشغول کار بودند مشخص نیست.

معدن رن ۱۰ سال پیش تعطیل شد و کارگران تازه‌کار برای استخراج غیر رسمی در این معدن مشغول به کار شده بودند. بخش طلا برای تقریبا ۱۰ درصد زیمبابوه ایجاد شغل می‌کند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، استخراج معادن، یک منبع عمده ارزی برای زیمبابوه محسوب می‌شود؛ کشوری که ۶۰ درصد صادرات آن از این محل است. حدود یک و نیم میلیون نفر در زمان حاضر در زیمبابوه به کار استخراج صنعتی روی آورده‌اند که فقر و کرونا تعداد افراد بیشتری را به این سمت سوق خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش