قرعه نفرات برتر در مسابقات سراسری اوقاف یکسان باشد


قرعه نفرات برتر در مسابقات سراسری اوقاف یکسان باشد

نفر دوم چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری اوقاف گفت: در مسابقات سراسری قرآن اوقاف معمولاً قرعه نفرات برتر باید یکسان باشد تا رتبه‌ها بر اساس آن انتخاب شود که در چهل‌وسومین دوره مسابقات کشوری اوقاف امسال این مرحله حذف شده بود.

قرعه نفرات برتر در مسابقات سراسری اوقاف یکسان باشدام‌البنین طالبی، قاری قرآن و نفر دوم چهل‌وسومین دوره مسابقات کشوری اوقاف در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به آغاز فعالیت‌های قرآنی خود از سن کودکی، اظهار کرد: با توجه به علاقه‌ زمینه‌ای در باب مباحث علوم قرآنی، دوران کودکی و نوجوانی را با تقلید قصارالسور از اساتید مختلف ملی و بین‌المللی قرآن کریم سپری کردم.

وی با بیان اینکه دوره‌های تخصصی تجوید و صوت و لحن را سپری کرده است، ادامه داد: در مراحل بعدی به تحصیل در رشته علوم قرآن و حدیث پرداخته و سپس دوره‌های حرفه‌ای و تخصصی تجوید، صوت‌و‌لحن و صداسازی را در محضر اساتید بین‌المللی گذراندم.

طالبی با اشاره به اینکه فعالان قرآنی زیر ذره‌بین عموم شهروندان هستند، بیان کرد: عموم شهروندان مربیان، قاریان و حافظان قرآن کریم را به‌عنوان یک فرد خاص می‌شناسند که برای انس با قرآن کریم از اعتماد ویژه‌ای برخوردار هستند؛ بنابراین نحوه پوشش، رفتار و صحبت کردن و حتی نوع سبک زندگی فعالان قرآنی مورد توجه آحاد جامعه قرار می‌گیرد.

این قاری قرآن با اشاره به کمبود کلاس‌ها، استادان و تجهیزات مربوط به آموزش قرآن در شهرستان‌ها افزود: متأسفانه در سال‌های قبل کلاس‌های خوبی برای آموزش قرآن در شهرستان‌ها وجود نداشت به طوری که در زمان اقامت در شهرستان آذرشهر، به دلیل نبود کلاس‌های آموزشی در زمینه قرآن نتوانستم آن چنان که دلم می‌خواست فعالیت‌های چشمگیر و خوبی داشته باشم.

وی که تحصیلاتش را تا کارشناسی علوم قرآن و حدیث ادامه داده است، اظهار کرد: متأسفانه چون شهرستان بودیم کلاس قرآن نبود تا من در این کلاس‌‌ها شرکت کرده و پیشرفت کنم، بعد از دبیرستان تا هفت یا هشت سال اصلاً تلاوت نکردم تا اینکه سال ۱۳۸۷ با تشویق‌های خواهرم و همسرش در یک کلاس قرآنی شرکت کردم.

از دوران کودکی علاقه زیادی به تلاوت قرآن داشتم تمام تلاوت‌های قبل از اذان را حفظ کرده بودم به طوری که بعد از مدتی پدرم نوارهای کاست استاد جواد فروغی را برایم تهیه کرد و من شب و روز به این نوارها گوش داده و می‌خواندم.

طالبی با اشاره به سبک قرائت خود گفت: از تلاوت اساتید عبدالباسط، منشاوی، شحات انور و سایر اساتید برای تلاوت تقلید می‌کردم و از ۱۳۹۰ تا‌کنون کلاس تخصصی صوت و لحن را شروع کردم.

این فعال قرآنی معتقد است انسان هر چقدر که بخواند و آموزش ببیند باز هم از دریای نورانی کلام وحی سیراب نمی‌شود بنابراین انسان همیشه تشنه یادگیری کلام وحی است به طوری که می‌گوید‌ هیچ وقت از یادگیری غافل نمی‌شوم.

وی حالا بعد از سپری کردن دوره‌های تخصصی مدارک و مجوز داوری مسابقات قرآنی، مدرک مهارت فصاحت مصری و مدرک مدرسی قرآن کریم را کسب کرده است.

طالبی در تمام این مدت که با قرآن کریم مأنوس بود دغدغه آموزش قرآن کریم را در ذهن دارد به طوری که برای رسیدن به هدف آموزشی خود خانه قرآنی «خضرا» را با هدف آموزش تخصصی قرآن در رشته‌ها و فنون مختلف تأسیس کرده است.

این قاری و مربی قرآن با اشاره به برگزاری کلاس‌های مختلف در این مؤسسه اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم بر کشور، اکثر کلاس‌هایم در سطح مبتدی و پیشرفته به صورت مجازی در حال برگزاری است.

وی درباره کلاس‌های برگزار شده در مؤسسه قرآنی خضرا افزود: دوره‌های ترتیل تخصصی، دوره‌های فصاحت مصری، آموزش نغمات قرآنی، دوره‌های آماده‌سازی حفاظ برای شرکت در مسابقات، دوره‌های تحقیق مسابقه‌ای، آموزش روش‌های تقلید از اساتید مصری و آموزش تجوید از جمله دوره‌ها و کلاس‌های برگزار شده در این مؤسسه است.

طالبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه امسال همه مسابقات قرآنی به صورت مجازی برگزار شده گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام مسابقات قرآنی به‌صورت مجازی برگزار شد و مسابقات سراسری اوقاف نیز امسال علاوه بر مزایا معایبی‌هم داشت یکی از معایب آن نبودن مرحله فینال و تک مرحله بودن مسابقات و عدم توازن قرعه‌هابود.

نفر دوم چهل‌وسومین دوره مسابقات کشوری اوقاف ادامه داد: معمولاً قرعه نفرات برتر باید یکسان باشد تا رتبه‌ها بر اساس آن انتخاب شود که این مرحله امسال حذف شده بود حتما باید این مسئله برای سال‌های آینده بررسی شود.

ام البنین طالبی دارای رتبه‌های برتر کشوری در مسابقات تحقیق و ترتیل اوقاف، ملی‌ دانشجویی، ورزش‌ و‌ جوانان و نهادهای دیگر است که از جمله این عناوین برتر می‌توان ️مقام اول ترتیل قرآن کریم در مسابقه‌ کشوری مجازی نورامید، ️مقام پنجم تحقیق قرآن کریم مسابقات سراسری امام علی(ع)، ️مقام دوم کشوری ترتیل قرآن کریم در مسابقات اوقاف اشاره کرد.

این مربی و قاری قرآن علاوه بر فعالیت‌های قرآنی در زمینه ورزشی نیز فعال بوده و فعالیت‌های او تک بعدی نیست چنانچه می‌گوید: ۱۰ سال به‌صورت مداوم و پیوسته در رشته ورزشی والیبال فعالیت کرده افتخار می‌کنم به اینکه بانوی ورزشکار و قاری قرآن هستم و هر چقدر خدا را شکر کنم باز هم کم است و از خداوند می‌خواهم که همه ما را عاقبت به خیر کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا