میزان بارگیری در راه آهن اراک 16 درصد افزایش یافت


میزان بارگیری در راه آهن اراک 16 درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - سرپرست اداره‌کل راه‌آهن اراک گفت: میزان بارگیری در این تاحیه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش یافت.

«حمید گوگوچانی» روز یک‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۶۹۸ هزار و ۶۵۱ تن بار امسال از طریق راه آهن اراک جابه جا شد که این رقم در هشت ماهه سال قبل ۶۰۶ هزار و ۶۴ تن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مازوت، گاز مایع و مواد شیمیایی از مهمترین کالاهایی بود که امسال از طریق راه آهن این ناحیه به نقاط مختلف کشور از جمله بندر شهید رجائی، ماهشهر، نکا و کشورهای آسیای میانه و ترکیه حمل شده‌است.

وی اظهار داشت: بار تخلیه شده در راه آهن این ناحیه نیز در این مدت ۲۰۲ هزار و ۷۰۰ تن و بار وارده سه میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۱۹ تن بوده که نسبت به مدت مشابه به ترتیب ۱۱۰ و چهار افزایش یافته‌است.

گوگوچانی میزان بار مرز به مرز در این مدت را سه میلیون و ۲۳۳ هزار و ۷۱۹ تن عنوان کرد و افزود: حجم این محموله‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: تن کیلومتر مرز به مرز اداره کل راه‌آهن اراک در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته‌است.

حوزه راه آهن اراک شامل ۴۴۱ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!