کارگاه آموزشی تولیدی جدید در ندامتگاه قزلحصار راه اندازی شد


کارگاه آموزشی تولیدی جدید در ندامتگاه قزلحصار راه اندازی شد

کرج - ایرنا - مدیر ندامتگاه قزلحصار کرج با اشاره به اهمیت حرفه آموزی و توانمندسازی مددجویان گفت که بر همین اساس کارگاه جدید آموزشی و تولیدی در زمینه صنعت برق در این ندامتگاه راه اندازی شده است.

اشکان کمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه اندازی این کارگاه زمینه برای آموزش و اشتغالزایی ۲۰۰ زندانی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش تولید محور برای ۵۰ درصد مددجویان تحت پوشش در برنامه کاری ندامتگاه قزلحصار قرار گرفته است، گفت : اکنون در مجموع یک هزارو۴۵۰ تن از زندانیان این ندامتگاه در کارگاه های آموزشی تولیدی مشغول به کار هستند.

کمالی ادامه داد: تاکنون هشت واحد تولیدی در زمینه نجاری، سراجی، فلز کاری، جوشکاری، تراشکاری، مونتاژ لامپ ، خیاطی و کفاشی زیرنظر بنیاد تعاون سازمان زندان ها در ندامتگاه قزلحصار فعال شده که مددجویان ضمن حرفه آموزی به تولید محصول می پردازند.

مدیر ندامتگاه قزلحصار کرج اظهار داشت: مددجویان به صورت ماهانه حقوق دریافت می کنند که در مجموع ۲۵ درصد این حقوق به مددجویان، ۵۰ درصد به خانواده آنان و ۲۵ درصد دیگر نیز به عنوان ذخیره پس انداز می شود.

وی ادامه داد: تبلیغ و ترغیب مددجویان به امر حرفه و شغل از برنامه های سازمان زندان ها برای کمک به مددجویان در حین تحمل کیفر است.

کمالی خاطرنشان کرد: با رویکرد جدید سازمان زندان های کشور شرایط برای آموزش مهارت و کار زندانیان در ندامتگاه قزلحصار فراهم شده است.

ندامتگاه قزلحصار یکی از چهار زندان مستقر در کرج است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !