امام‌جمعه مهریز: راه شهید فخری‌زاده ادامه می‌یابد


امام‌جمعه مهریز: راه شهید فخری‌زاده ادامه می‌یابد

یزد- ایرنا- امام‌ جمعه مرکز شهرستان مهریز گفت: راه پرافتخار شهید دکتر محسن فخری‌زاده از دانشمدان برجسته علمی و هسته‌ای کشورمان در مسیر پیشرفت های ایران اسلامی با فعالیت نخبگان و جوانان انقلابی ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ایران افزود: دشمنان ایران اسلامی با عملیات کور تروریستی خود هیچگاه نخواهند توانست از توسعه علمی و خودکفایی کشور جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: عوامل خودفروخته و دشمنان انقلاب اسلامی بدانند که اینگونه اقدام‌های ناجوانمردانه نمی‌تواند عزت و سعادت ملت و کشور ما را سد کند و خون مطهر این شهید و سایر شهدای نظام موجب سرعت بخشیدن به فعالیت‌های علمی و هسته‌ای می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز در ادامه اطهار کرد: جنایت ترور شهید فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع مانند دیگر جنایت های شبکه‌ تروریسم بین‌الملل با طراحی و همراهی سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد نشان از به بن‌بست رسیدن استکبار جهانی به رهبری آمریکا دارد.

محی‌الدینی با تبربک و تسلیت این شهادت به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه علمی و دانشگاهی و عموم دوستداران و متعهدان نهضت علمی و خانواده این شهید ، شناسایی مسببان و آمران و مجازات آنها را به عنوان یک مطالبه مردمی خواستار شد.

همچنین نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید دکتر محسن فخری‌زاده اوج کینه دشمن نسبت به انقلاب اسلامی و پیشرفت های علمی و قدرت دفاعی ایران را نشان می دهد.

محمدرضا صباغیان بافقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ایران افزود: این شهادت و اقدام‌های خصمانه دشمنان هیچ خللی در اراده مردم ایران در تحقق اهداف نظام و پیگیری مسایل علمی ندارد.

وی ادامه داد: مسیر مهمی که شهید فخری‌زاده و سایر شهدای عرصه علمی کشور مشخص کرده‌اند باید با قوت و درایت با همت و غیرت در راستای اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی پیگیری و محقق شود.

همچنین جمعی از شهروندان یزدی دیروز ( شنبه ) در اعتراض به ترور شهید فخری‌زاده از دانشمندان برجسته هسته‌ای کشورمان توسط عوامل اسراییل غاصب، در مقابل نمایندگی دفتر وزارت امورخارجه در این استان تجمع کردند و از مسوولان پیگیری این جنایت و برخورد با مسببان و عاملان آن را خواستار شدند.

تجمع کنندگان در حالی که عکس شهید فخری‌زاده را در دست داشتند با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر آل سعود، انزجار شدید خود را از دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اعلام و بصیرت همگان را خواستار شدند.

موضع‌گیری قاطع، مناسب و به موقع توسط مسوولان وزارت امورخارجه در برابر مخالفان و معاندان نظام جمهوری اسلامی و عکس‌العمل جدی در برابر به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای از دیگر مطالبات تجمع‌کنندگان بود.

تروریست های بیگانه عصر جمعه هفته گذشته برابر هفتم آذرماه با کمین در مسیر خودروی حامل شهید فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس