6 جانباز 70 درصد خراسان رضوی امسال به جمع شهدا پیوستند


6 جانباز 70 درصد خراسان رضوی امسال به جمع شهدا پیوستند

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 جانباز 70 درصد در این استان به دلیل بیماری یا عوارض ناشی از جانبازی به فیض شهادت نائل آمده‌اند.

جواد غلامپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این تعداد ۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا و چهار نفر در اثر بیماریهای دیگر یا عوارض جانبازی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جانبازان قطع نخاع و ۷۰ درصد اغلب پیوند عضو داشته و برای حفظ عضو پیوندی از داروهای ضعیف کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می کنند، احتمال ابتلای آنها به بیماریها بیشتر بوده و باید مراقبت بیشتری در خصوص سلامت آنان انجام شود.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در راستای ایمن سازی این قشر واکسیناسیون جانبازان۷۰ درصد در برابر آنفلوآنزا در اولویت قرار گرفت و پیش از سایر گروههای ایثارگری انجام شد.

وی افزود: فوت ناشی از کرونا در بین سایر گروههای ایثارگری از جمله والدین و همسران شهدا همانند سایر گروه‌های پرخطر با سنین بالا افزایش یافته است.

غلامپور ادامه داد: مرحله دیگری از واکسیناسیون گروههای ایثارگری شامل والدین و همسران شهدا که وابسته به تخت یا دارای بیماری سخت درمان هستند در مشهد آغاز شده و با دریافت سهیمه بیشتر واکسن در سراسر استان واکسیناسیون والدین و همسران بالای ۶۰ سال شهدا نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: تاکنون ۴۸۰ نفر از والدین و همسران شهدا در مشهد که بیمار وابسته به تخت هستند نسبت به آنفلوآنزا واکسینه شده‌اند که حدود ۱۰۰ نفر آنان همسران شهدا می باشند.

خراسان رضوی با اعزام ۳۰۰ هزار رزمنده به جبهه‌های دوران دفاع مقدس، ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است. شمار جانبازان ۷۰ درصد این استان ۶۰۰ نفر و جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز ۲۹ هزار نفر است.

۳۱۴ هزار نفر هم‌اینک در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقال مجروحین حمله هوایی به پایگاه کالسو به مراکز درمانی بابل در جنوب بغداد