مشکلات 45 واحد تولیدی در استان اردبیل برطرف شد


مشکلات 45 واحد تولیدی در استان اردبیل برطرف شد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از عارضه‌یابی و برطرف شدن موانع و مشکلات 45 واحد تولیدی و صنعتی در این استان در سال جاری خبر داد.

محمد اهلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عارضه‌یابی واحدهای تولیدی و صنعتی استان در دستور کار قرار گرفته، افزود: این مهم با کمک کلینیک‌های کسب و کار انجام می شود.

وی بیان کرد: سال گذشته هم مشکلات ۱۰۰ واحد صنعتی در استان توسط این کلینیک‌ها عارضهیابی و نسبت به رفع آنها اقدام شد

او اظهار کرد: کلینیک‌های کسب و کار با هدف عارضه‌یابی و رفع موانع تولید واحدهای مشکل‌دار توسط شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل شده و نقش آنها در فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه فعال بسیار مهم است.

اهلی ادامه داد: با توجه به نیاز صنایع به مشاوره و تبیین راهکارهای مناسب برای افزایش تولید، طبق دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، در سال گذشته کلینیک کسب و کار در استان اردبیل ایجاد شده است.

وی تشکیل کلینیک کسب و کار در استان را قدم بسیار مثبتی در جهت عارضه‌یابی و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین تور صنعتی برای اعضای کلینیک کسب و کار و بازدید از واحدهای تولیدی تدارک دیده شده و این بازدیدها نقش بسزایی در عارضهیابی واحدهای تولیدی داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی تنها مختص به مشکلات مالی نبوده و برخی از مشکلات از قبیل کمبود تکنولوژی و فناوری و معضلات مدیریتی می‌تواند باعث بروز مشکلات برای واحدهای تولیدی شود که با عارضه‌یابی می توان به راحتی برخی از این مشکلات را مرتفع نمود.

اهلی از پرداخت کلیه هزینه‌های این کلینیک توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: برای رسیدن به اهداف اقتصادی حوزه صنعت و تحقق اهداف سیاست جهش تولید، از تمامی ظرفیت‌ها به خصوص کلینیک کسب و کار استفاده می‌کنیم تا شاهد استمرار رشد و رونق اقتصادی استان باشیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تامین امکانات اولیه و زیرساخت‌های ضروری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تلاش بر این است تا با تکمیل زیرساخت‌ها ، جذب سرمایه‌گذاری در استان افزایش یابد و به ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی از حمایت سرمایه‌گذاران برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی خبر داد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی مشوق‌های لازم را برای سرمایه‌گذارانی که اقدام به ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی می‌کنند، در نظر گرفته است.

اهلی با بیان اینکه حمایت از صنعتگر، ایجاد اشتغال و کارآفرینی توسعه اقتصادی را بدنبال خواهد داشت، افزود: حمایت از صنایع کوچک به تولید زودبازده منجر شده و راهگشای رشد صنعت است.

استان اردبیل دارای ۲۱شهرک و نواحی صنعتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...